Spartling ml. Eksisterende væg og gips

Vi har fået sat gips op i et “dobbeltdør-hul”, så der nu er væg og enkeltdør.
jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal spartle op til eksisterende væg? Der er jo ikke forsænket på eksisterende væg, som på gipspladerne, så det er svært at lægge spartel og gipsbånd udover samlingen, uden det bliver tydeligt på siden med den eksisterende væg. Hvis jeg undlader gipsbånd, revner det så ikke ned langs samlingen? Eller kan jeg gøre noget andet? Fuge? Med hvad?
Vh. Jeanette  
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den "gamle " væg er andet materiale f.eks. mursten vil det altid revne i samlingen. Så hold samlingen åben med 2-3 mm og fuge med acryl fugemasse ( malerfinish) Det er fleksibel og kan overmales.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den eksisterende væg er vist gasbeton med filt på. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Javel det er samme problem som murstensvæg.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hjælpen. Jeg prøver at fuge. :-)
Hvis du skal gøre det på den rigtige måde skal du lægge armeringsbånd(gaze, ikke papir) i overgangen med armeringsklæber. Når det så er tørt spartler du ovenpå. Men der er ingen garanti for at det holder desværre.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak. Har brugt papir i overgangen et af stederne, men da der ikke er forsænket på eksisterende væg kommer det til at blive tydeligt, da der jo skal spartles oven på papiret/båndet. Så kommer jeg over niveau. Ville du så først banke noget af eksiterende vægkant? (For så tror jeg først, det går rigtig galt for mig ;-) og så må jeg leve med at der skal efterspartles i ny og næ)
Gør det korrekt og brug armeringspapir eller bånd. Ja, du vil have en lille ujævnhed i overgangen, men det løser du hurtigt ved at spartle bredt på overgangen. Det er en skævhed du med garanti kan finde på stort set alle boliger. Også nybyg.
Det er minimalt og ikke noget du nogensinde vil se.
Det vil revnerne i overgangen til gengæld,hvis ikke du gør det korrekt første gang. 
præcis som feuer skriver:-)

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også