Ovn i komfur slår HPFI efter nogle minutter?

Haves komfur som slår ovnen efter kortvarig brug!?
Kogepladerne virker upåklageligt!
Komfuret har stået i vores kælder i 10 år.
Har ikke elektriker-gener i mit DNA og derfor tyr jeg til VOKSEN-hjælp.
Sikringen er:
Kraftstikket på væg og stikket til komfuret ser således ud:

Diagrammet til komfuret ser således ud:

Og således ser tilslutningen ud til komfuret:

Dette er modellen:

Mit spørgsmål er følgende:
Kan nogen se om jeg har tilsluttet det korrekt?

Vil gøre opmærksom på, at efter at have læst mange andre ligende problemer her på LVS og andre steder på nettet, så er det selve HPFIén som slår, altså ALT strømmen og ikke kun sikringsgruppen til komfuret. Dette kan jeg forstå har en udelukkelses betydning.

Har prøvet at tilgå nogle anbefalinger omkring udelukkelsesmetoder hvis det nu var øvre eller nedre ringvarmelegemer eller selve varmluftsringvarmeren, men HPFIén slår uanset hvad, i håb om at finde ud af om det var en af ringvarmeren som er stået af.

Så er nu nået til sidste livline, inden konen får sin vilje og smider det ud.
Men det gipper i mig af få en elektriker ud og fejlsøge og derved kan ende med en pris højere end hvad et brugt koster på DBA. Men samtidigt er jeg også præget af en samvittighed over at finde en løsning, så materialistisk overflod undgås.
Hermed håber jeg på hjælp fra nogle voksne mennesker :-)

Mvh Dennis

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Du har monteret den korrekt.
2. Du har udelukket kogeplader så nu er det kun ovnen der er interessant. Det kunne være godt at vide hvad du stiller ovnen på når det slår fra, og er der funktioner hvor det ikke slår fra.
Er det varmluft, over/undervarme eller grill der giver problemer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kunne lyde som om du har overgang i lampe fatningen inde i ovnen.
Forsøg at fjerne pæren inde i ovnen, det kan måske klare udfordringen, men når din HPFI tripper, så er det pga. der er en krybe-strøm, der løber retur igennem jord kablet, hvilket betyder du har en afledning, hvilket i stidste ende betyder at du skal have skiftet hardware i din ovn, og som du selv skriver, så er du hurtigt oppe at bruge flere penge på det, end ved at købe et brugt alternativ, når du ikke selv er el-kyndig.

 

Har komfuret stået fugtigt? Det kunne måske være årsagen til problemet, men har komfuret stået tørt nogle dage er der sikker en anden årsag.

Søren O
Komfuret har som sagt stået i en kælder et sted i et hjørne hvor der desværre ofte kom grundvand op, så man kan sagtens sige at placeringen af komfuret i kælderen har været et fugtigt sted igennem 10 år?
Hvad skulle det have af betydning?

Det med at fjerne en pære, vil jeg prøve senere.

Mvh

 

Annonce
Så er det sikkert pga rust og mineral formationer at der kommer afledning.
Skrot skidtet.

 

Pokkers.. Frygtede det var derfor.. Skrotter hermed komfuret.. Tak

 

Jeg har sendt PM privat mail til dig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er det fejlstrømssfbryderen eller Automatsikringerne der slår fra?
Det viste sikringselement er ikke et jeg stoler 100% på.
Har du et multimeter? 

Elektronikteknikeren
Det er boksen yderst til venstre som går og i min verden er det hovedeafbryderen.
Og nej har ikke multimeter, da jeg overhovedet ikke ander hvordan man benytter sådanne en fætter😲
Mvh Dennis

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis