Ridser i vvs armatur

Hej gutter, Den lille elsker biler og køre disse de mærkeligste steder; herunder på håndvask armaturet ...:( kan man polere der eller lign?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da et forsøg værd. Det ser nu noget voldsomt ud, men du har intet ar miste.

Søren O
Forkromning er måske 0,02 mm tyk ( 20 My ) så der vil ret hurtigt komme en gylden plet, idet den underliggende bronze vil skinne igennem.
Ellers må det blive en del af talen ved konfirmation, hvis historien kan holde så længe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Søren O skrev den 09-11-2019 23:03:44

Det er da et forsøg værd. Det ser nu noget voldsomt ud, men du har intet ar miste.

 Tak men hvordan og med hvad?

Nu da armaturet er ridset, kan det vel ikke skade at prøve med et mildt slibemiddel. Kromlaget er beskadiget. Ellers er der kun udskiftning tilbage, hvis du ikke kan leve med det.

fase
Larsen: Jeg græmmes - hvorfor lige dette input, det er da så useriøst.

Søren O
;) han vil ikke indrømme det... måske er det nogle jaloux gæster ... vi har dobbelt håndvask og med to af disse... det er de store med betjeningsløst til plus 2k
Måske kan der lægges et nyt lag krom på. Der findes firmaer der laver det. Ved ikke lige hvor, men mon ikke en motorcykelklub for "ældre" motorcykler eller en veteranbilklub kender et sted.

Søren O
Bland en smule wienerkalk op i alm husholdningssprit til en grød. Poler med en ekstra blød klud og vask efter med rent vand.

 

Det ligner samme berøringsfrie Grohe armaturer som vi har på begge vores badeværelser. De kan oftest fås på tilbud til ca. 1000 kr., så det er nok billigere at købe et nyt, end at få det forkromet ude i byen. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis