Hvordan får jeg skabt et stabilt underlag til nye dørkarme?

Hej
Er der nogen der kan hjælpe med hvordan jeg får skabt et stabilt fundament under Bundstykket af karmen?
Betonen i fundamentet er flækket og den ene side rokker når vi træder på det!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Antaget, at der ikke løber gulvvarme eller lignende, ville den bedste løsning nok være at hugge den løse beton op og støbe det resulterende hul ud.

Jeg tror dog godt du kunne slippe afsted med at montere karmen direkte. Opklodsningen vil formentlig sætte betonstykket i spænd, så det ikke rokker sig efter karmen er monteret.
For at være lidt praktisk, så monterer du dørkarm med bundstykke som du nu vil have det, og tjekker at døren går som den skal. Karmen kiles og skrues fast ud i væggene. Når det er gjort giver du et lille pist vand med en forstøver ind under før du lukker lidt byggeskum ind under bundstykke. Det ekspanderer og hærder op med fugt. Det kan sagtens stabilisere bundstykke. Revnen i beton har ingen betydning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen 
Tak for svar først🙂
Vi besluttede at banke lidt i betonen og så kunne vi pille en den 6 cm tykke løse beton op. 
Nedenunder er der ingenting😱 Der er to vandrør!! 
Hvad i alverden skal vi stille op! 
Er der nogen der har erfaring med om det er noget ejerskifteforsikringen dækker?? 
Mvh Anja 
Det er helt almindligt. Og slet ikke nogen katastrofe. Nu hvor hullet er større bruges noget beton så der bygges op derfra. Du kan købe en sæk færdigblandet som der kun skal røres vand i.
Når det er nogenlunde hærdet 2-3 dage så montere døren og giv den igen en skvies byggeskum i 3 punkter nedenunder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis