Fundament til redskubshu

Jeg har købt et redskabshus på 12 m². Dette leveres med 8 fundamentsbjælker som resten af huset så står på. I stedet for at lægge disse bjælker direkte på jorden eller andet forestiller jeg mig at disse lægges på 2 andre bjælker der monteres på nedstøbte stolpesko/eller nedgravet stolpe der således fungere som fundament. Er dette en brugbar løsning? I bekræftende fald, hvilken dimension skal de bærende bjælke så være. Spændet vil være på ca. 4,3 m. De medfølgende fundamentsbjælker er 38x63 med spænd på 3 meter. Er understøtning på 2 punkter nok, eller kal der flere til?

På forhånd tak,
kml

kml
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Som der tidligere har været diskuteret her i forumet, hvordan et fundament skal opbygges gentager jeg ikke denne gang, da min overbevisning er, at man ikke går på kompromis med bærende konstruktioner, selv i et havehus.

Mit forslag til fundament under beskrevet havehus på 12 m².
Placer 3 stk. pælefundamenter m/bjælkesko på hver side af bygningen, støb en ekstra stor fod under, eks. 40x40 cm. da den vil modvirke tryk og træk i bygningen. Monter en 63x125 mm. trykimprægneret rundt på punkter/bjælkesko.

Herpå kan huset placeres og hæftes uden huset flyttes af vind eller frostvejr og forsikres hvis dette ønskes.

Ps. husk bjælkeskoene skal sidde korrekt i højde og vinkel.

God fornøjelse.

------------------
Poul Erik

PE

Hej

Jeg ville lægge 3 stk 63 x 125 mm trykimprægneret så der var understøtning under midten af gulvet også.
Altså 3 stk bjælker med 3 understøtninger hver.
Jeg mener godt at kunne forsvare at bore hullerne til soklen med et pælebor med 20 - 25 cm bor hvis det kan fremskaffes, ellers skovlens bredde i firkant, da det jo kun er et redskabsskur der er tale om.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hvis du vælger at vølge Orla i anvisningerne på at udgrave huller til fundamentet punterne kan jeg anbefale en kabelspade, det er en meget kraftig spade med et smalt bled men et blad der er meget langt. Men en kabelspade kan man grave et ret lille hul og alligevel have styr på kanter osv. Vores jor er utroligt leret og med et tyndt al lag somme steder og selv her kan man, med stort arbejde, grave iet ret lille hul.

Venligst Njord

MVH Njord
Hej igen.
Jeg tror at i trænger til at få statikken frisket lidt op.

Og til Orla. Jeg har en god forklaring/ide/måde til dit sidste indslag, men "tør" ikke sige det i denne gruppe og der vist ingen gruppe hvor det kan skrives i skammelig nok haha.

------------------
Poul Erik

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis