tilbygning i træ

Vi skal bygge en vinterudestue til huset. Huset er 1½ plan. Vi tænker at forlænge huset med 4 meter (så har vi nede 4x8m og oppe 4x6) Ovenpå udestuen skal der være isoleret pulterrum. Vægge bliver beklædt med fibercement udvendig. Tag er af metal. Udestuen skal isoleres som ved alm byggeri, men vi vil undværre fast varmeinstallation, så det ikke bliver en rigtig tilbygning (vi vil gerne sparre jordprøver, energiberegneringer, trykprøver ol).

Spørgsmål:

1) Skal sokkel være de alm 90 cm? Fibercementvæg og metaltag gør jo konstruktionen let (ift muret væg og tagsten), men det er jo alligevel byggeri i to etager.

2) Hvad koster skelet og spær mon?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gå nu til kommunen først med en tegning, og se om du overhovedet får lov. Der er rimelig krasse regler for opholdsrum.

 

Jeg skal selvfølgelig søge byggetilladelse ved kommunen - ligegyldigt om det er udestue eller beboelse. Og jeg er bekendt med kradse regler ift beboelse og byggeprocent mm. Men inden jeg betaler kommunen for at kigge på sagen, ville jeg gerne undersøge forskellige muligheder først (sammenligne omkostningerne ved dem) :-D
Ok. Nogle ting: sokkel bør støbes i frostfri dybde 90 cm med støbt gulv og forberedelse til gulvvarme. Taget?? Har du overvejet samme type som resten af huset? Det kan meget let komme til at ligne et husmandssted. Lofter isolering 400, vægge 300, gulv 400. Træskelet med vindpap og beklædning. Isolering, dampspærre 1/3 inde, indv beklædning. Husk elektriker.

 

Resten af huset har metaltag, så jeg forlænger bare taget med et par meter (faktisk kun to, da der er en overdækket balkon på 2 meter i forvejen ) :-) Isolering, vindpap, dampspærre og alt det har jeg også fundet frem til de samme ting som du skriver. Jeg har bare ikke kunne finde noget om selve skeltopbygningen, men det må jeg få en håndværker til at vejlede os om.
Hvordan tænker du forberedelse til gulvvarme?
Gulvvarme, fordi du eller senere ejere kan fortryde. Skelettet laves i reglar og spærtræ.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis