Vaske - Tørremaskine i stykker

Har en Electrolux Vaske - Tørremaskine som er fra 2014, og installeret af en autoriseret VVS, har virket helt upåklageligt frem til sensommeren cirka, hvor den viste tegn på fejl ved at gå i stå efter vandindtag efter et par minutter. Altså fint vand ind og fint vand ud, men så vasker den ikke mere og tromlen kører ikke længere rundt, men tiden tæller ned som om den vasker.
Har en Electrolux Vaske - Tørremaskine som er fra... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den har på intet tidspunkt lugtet brændt eller været kort sluttet, har som før skrevet fungeret uden problemer indtil i sommers og har været ikke særlig samarbejdsvillig
Der behøver ikke at have lugtet brændt på noget tidspunkt. Har du læst om fejlmeddelelsen E10 i det link, jeg har henvist til? I det link står der at E10 kan skyldes at sien i slangen ved vandhanen er mere eller mindre stoppet. Så luk for vandet og skru omløberen til slangen af og se om filtret er mere eller mindre stoppet. Der kan også sidde et filter i den ende, hvor slangen er tilsluttet maskinen. Kontroller også dette filter for urenheder.

fase
Den har virket upåklageligt indtil ca. Juli i år, og har så efterfølgende lavet den fejl E10. Slanger - trevlesigte - filter under lågen er renset/tømt - dyser/vaskeskuffe er renset. Så jeg forstår det ikke
Har renset filteret med en kødnål samt afkalkningsmiddel
Hvad med vandlåsen hvor afløbsslangen er tilsluttet , det kan være den der er noget  forstoppet .......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har da ikke selv mulighed for at kigge op i røret hvor slangen til vandindtag sidder sammen med Ballofixen, hvordan kan det renses? En flaskerenser måske.  Er det muligt at løsne lidt på skruerne til tromlen uden at skade mere end gavn
Du skal ikke rense vandtilgangen i den faste installation. Hvis du vil se, om der kommer vand ud, så hold en spand under. Når du nu har slangen til vaskemaskine taget af, så se lige efter om det filter, der sidder i indgangen på slangen er mere eller mindre stoppet. Løsne lidt på skruerne til tromlen? Hvad mener du med det? 

fase
Jeg har renset alt som kan renses føler jeg selv  jeg ved vitterligt ikke hvad der er galt. Må desværre nok gå den tunge gang og erklære den for død.
Anvender motoren kul, så prøv at checke dem!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis