Gøre skur frostfrit og minimere fugt

Hej LDS. Jeg har for nylig overtaget et hus med et flot nybygget skur. Skuret en opført på et fliseunderlag med hældning. Væggene og loftet er isoleret (uden dampspærre) og går hele vejen til jorden, men underlaget er altså de bare fliser. Skuret er placeret helt op ad husmuren på nordsiden, og tagpladen er fræset ind i muren så regnvandet løber ud på taget fremfor ned mellem mur og skurvæg. Mit spørgsmål er: hvordan kan jeg bedst holde skuret frost- og fugtfrit. Kan jeg sætte en lille radiator? Og kan det overhovedet lade sig gøre at holde temp oppe og fugt nede når det ikke er et lukket miljø med dampspærre, gulv osv? Håber nogen har et godt tip.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
God ventilering er 1. Prioritet. Varme får du kun fra mekanisk element. Radiator eller kummefryser. Hold godt øje med gulvet. De fliser holder ikke stigende grundvand ude.

 

Jeg vil foreslå dig at lægge en plastdug ud under dine flise for at undgå jordfugt. Vil du holde skuret frostfrit, er det en rigtig god ide med randisolering ved dine ydervægge. Lad være med at isolere gulvet, så får du glæde af gratis jordvarme, som normalt kan holde et isoleret skur frostfrit.

Søren O
Tusind tak for gode råd. Ift. randisolering, er det så et ekstra lag isolering i jordhøjde? Eller kan de 100mm isolering der er i væggen helt ned til jordhøjde gøre det ud? 
Måske det var en idé at købe et termometer og så logge temperaturen derude? Enten at manuelt, og så måle 2 gange om dagen, eller et automatisk der kan logge hele dagen for dig. 
En gang til , et velisoleret skur i en normalvinter kan ikke holdes frostfrit  ved hjælp af den hurtigt opbrugt varme i jorden . Der skal tilføres ekstern varme .......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
5w pr. M2 jordvarme. En kummefryser eller et lidt gammelt køleskab er en god ide da effekten er lav. Ellers kan en elradiator vel også skrues langt ned i temperatur!

Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Randisolering er isolering gravet ned langs ydervægge i min. 0,5 m dybde.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis