Skjule lille afstand mellem gulvbrædder

Hej LDS

Jeg har lagt gulv og har 2 steder hvor der desværre er lidt afstand mellem gulvbrædderne. Kan man skjule det med noget? Se billede nedenfor:
Venlig hilsen
Steffen

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det massive trægulve? Hvordan er de sat sammen?
Hvis det er planker skal du ikke gøre yderligere, mellemrum vil komme og gå over hele gulvet. 

Elektronikteknikeren
En mulighed er med forsigtige ryk at trykke samlingen sammen ude ved muren med et koben. Læg en afstandsklods i den anden ende (modsatte vej) på de to tilstødende brædder mellem brædder og mur, så de bliver hvor de skal være når du trykker på bræddet imellem dem.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Og hvis du ikke kan komme til ved muren, så kan du med bare tær f.eks. "skubbe" brættet hen mod den åbning der er, ved at "sparke" hen mod åbningen, og så samtidigt træde ned på brættet, lidt i stil med når ungerne skal sparke til en fodbold, men rammer ned i græsset i stedet.

 

Tak for input :-) Det er ikke massivt træ og er en slags klikgulv (multiclic hedder det). Muligheden for at skubbe fra enden med koben har jeg prøvet med et trækjern, men det har ikke nogen effekt. 

 

Der findes reparationskit til gulve, bestående af voksstave i forskellige nuancer, som måske kunne bruges til at fylde sprækken med. 

Elektronikteknikeren
Som jeg forstår det, er det endestykkerne der gaber. Fjern fodpanelet, og med et stykke jern bukket som et stort z, kan du med forsigtighed banke plankerne sammet.

Hav tålmodighed da plankerne kun rykker sig brøkdele af millimeter ad gangen. Med en lang nål og støvsugeren fjerner du omhyggeligt alt hvad der forhindrer endestykkerne i at nå helt sammen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis