Kan jeg slukke for alle kredse på en gang for at fejlsøge?

Jeg har dette gulvvarme system, og ønsker at få 100 procent styr på hvilke rør der fører hvor hen.
Kan jeg slukke for varmen til alle kredse undtagen 1, og se hvilket rum i huset der bliver opvarmet?

Hvad er den rigtige metode?

Jeg har vedhæftet et billede.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt/skriv tal på dem, og så er det ellers igang med at "lege" med termostaterne i de forskellige rum.
Skru alle ned på f.eks. 5 grader, og så en ad gangen skrue et rum op til 25 grader, kig på hvilke(n) af telestaterne der åbner (viser den blå krans de 6 af dem har fremme på billedet), og så ellers igang med at notere at 1+2= stue, 3=bad, 4=bryggers etc.

 

Steensen skrev den 08-11-2019 14:59:48

Sæt/skriv tal på dem, og så er det ellers igang med at "lege" med termostaterne i de forskellige rum.
Skru alle ned på f.eks. 5 grader, og så en ad gangen skrue et rum op til 25 grader, kig på hvilke(n) af telestaterne der åbner (viser den blå krans de 6 af dem har fremme på billedet), og så ellers igang med at notere at 1+2= stue, 3=bad, 4=bryggers etc.

 Tak for det.

Hvis det er betongulve så har det meget langsom reaktions tid,  så i denne tid hvor det er koldt så vil det nok være med " omvendt bevisførelse) som du bliver mest populær på.
Altså lade alle termostater stå på de 20-22 grader. og så skrue ned på 5  grader på 1 af dem. Så kan du i løbet af et døgns tid mærke hvilken gulv der bliver helt kold.
Forinden kan du naturligvis skrue op og ned på den, og se med det samme hvilken udgang der tænder og slukker på styringen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis