Højden fra naturlig terræn i skel? spg hvordan bygningshøjde måles

Skal lige hører hvad max tilladte højde på skur er i denne situation.

  • Højden fra naturlig terræn i skel
Hvis man bygger udner 2.5mtr fra skel så må bygning højde max være 2.5mtr.

Nu har jeg tænkt at bygge 3mtr fra skel. Så må man bygge afstand x 1.4 det giver mig så en max byggehøjde på 4.2mtr.

Men hvordan skal det måles - hvis det måles i skel som er under bygning så mister jeg jo byggehøjde svarende til niv forskellen?

Hvis så niv forskellen er 1mtr så må jeg vel kun bygge 3,2mtr højt skur? hvis højde på bygning måles skel terræn ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at lave en tegning/bygge plan
Efterfølgende får du dine naboers samtykke på skrift med dato og underskrift på en kopi af tegningen.
Herefter sender du det ind til kommunen for at få en bygge-tilladelse, så skulle det hele være i orden, hvis de godkender det, og ellers oplyser de dig om hvorfor de ikke vil godkende det.

 

Tag kommunen med på råd, inden du bygger.
Jeg byggede for mange år siden et skur, og havde indsent tegninger i forvejen til kommunen, da det kun stod 20-30 cm fra skel, til en nabo der var helt med på det (så ville han nemlig lave et brænde skur op mod mit skur).
Nå, men jeg opførte skuret og en fyr fra kommunen dukkede op og begyndte at måle.
Han konstaterede at skuret overholdt de mål fra tegningen, men at det alligevel var for højt, da grunden skrånede, og jeg jo havde stillet det i vatter (hvilket åbenbart ikke var et argument han kunne se det fornuftige i) fra det højeste punkt.
Det endte med at min nabo skulle høres om han ville give speciel tilladelse til de sidste 40 cm i højden.

Nu var det heldigvis en flik nabo, så der var ingen problemer der, men alligevel var det mere bøvlet end godt er, og jeg nåede da at få koldsved på panden  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Steensen skrev den 08-11-2019 15:13:46

Start med at lave en tegning/bygge plan
Efterfølgende får du dine naboers samtykke på skrift med dato og underskrift på en kopi af tegningen.
Herefter sender du det ind til kommunen for at få en bygge-tilladelse, så skulle det hele være i orden, hvis de godkender det, og ellers oplyser de dig om hvorfor de ikke vil godkende det.

 Tænker jeg er en god ide. Men bygger jo ikke over 50m2 men da bedre at få det godkendt inden at støde i problemer senere. Ang nabo så det vel kun den nabo hvor skuret er synlig fra ?

Always skrev den 11-11-2019 10:20:49

 Tænker jeg er en god ide. Men bygger jo ikke over 50m2 men da bedre at få det godkendt inden at støde i problemer senere. Ang nabo så det vel kun den nabo hvor skuret er synlig fra ?

 Hvis det er op mod hjørnet på din grund (mindre end 2 meter fra skel til den anden grund i hjørnet) skal du have begge naboers skriftlige samtykke.


 

Jeg vil ikke ligge hovedet på blokken, så tjek med din kommune, ring til borger service, eller mød op i borger service og bed om vejledning.

 

Borger service vil henvise dig til teknisk forvaltning. Tag fat i dem.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis