Glasfilt på glasfilt

Følg tråden
kaffemand
kaffemand
Postnr: 4100
kaffemand kaffemand
Vil der være nogen problemer i at sætte glasfilt op på en væg der allerede har glasfilt?
Altså uden at rive det gamle ned.

Det er for at reparerer en skade, så tænker jeg at sætte nyt op på hele vægen.

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal
Nedslibn8ng eller fuldspartling. 

Jens J.
Jens J.
Postnr: 3500
Jens J. Jens J.
Hvor stor er skaden ? Du behøver ikke nødvendigvis at sætte det op på hele væggen.
Hilsen Jens J.
Annonce
kaffemand
kaffemand
Postnr: 4100
kaffemand kaffemand Trådstarter
Det er hundehvalpen som har gnavet og rykket et stykke af, det er ikke så stort, men der er også et par fejl i forvejen,
Hvad mener du Uldal?
Skal jeg slibe direkte på filten?

Steensen
Steensen
Postnr: 8700
Steensen Steensen
Du skal fuld-spartle hele væggen, efterfølgende slibe den glat, så prime med forankrings grunder, herefter kan du sætte nyt glasvæv/filt op.

Edit:
stavebøf

askholme
askholme
Postnr: 2860
askholme askholme
Der er mange malere som retter den slags med et tyndt lag grov spartelmasse som der males direkte ovenpå. Grov spartel har en overflade der meget ligner filt og dermed bliver det næsten usynlig.
Du skal sørge for at spartle et plant lag så du enten kun skal slibe det let eller helst slet ikke 
Ask

Jens J.
Jens J.
Postnr: 3500
Jens J. Jens J.
Jeg har repareret selv store skader med finspartel på filt med et usynligt resultat til følge. Det vigtigste er at give det flere gange spartel med mellemslibning så det er 100 % plant inden du maler.
Hilsen Jens J.
Annonce
Kaempekran
Kaempekran
Kaempekran Kaempekran
Som askholme skriver så kan du reparere det med grovspartel. Men du kan sagtens skrabespartle væggen slibe grunde og sætte op
Tidligere bygningsmaler for Huscompagniet, Milton Huse og Hospital Gødstrup

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.