Gulvvarme anlæg driller og varmer ikke nok.

Hej

Jeg har et Wirsbo Gulvvarme anlæg som driller os lidt. Vi kan ikke rigtig få nok varme i vores gulve inde i huset. Fremløbstemperaturen ligger fast imellem 26-28grader og jeg kan ikke få den højere op. Jeg har forsøgt mig med at skrue højere op for varmen på fyret, samt fyldt vand på fyret, så trykket ligger omkring de 2 bar. Har haft alle telestaterne af og motioneret ventilerne. Der ingen af de trådløse rumtermostater som mangler batteri. Har prøvet at skrue op for cirkulationspumpen også uden held.

Er der nogen som har nogle ideér til hvad jeg kan gøre? :)
På forhånd mange tak.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke gulve har du? Det har noget at sige for, hvor høj en fremløbs temperatur du må have.

 

fremløbstemperatur skal op på 38
Ja og hvordan får jeg den så derop :  udover det jeg allerede har forsøgt :)

Ja den er skruet op på 8 (max er 9). Da vi overtog huset stod den på 3-4 stykker. Men har forsøgt at få den af for at tjekke til ventilen. men kan ikke genneskue hvordan den afmonteres :/ 
Ser ventilen sådan ud:
Så kan du løsne termostaten ved at dreje den blanke omløber mod uret.

fase
Det kan lyde som om stiften under termostat ventilen har sat sig fast. Forsøg at motioner den, og se om du opnår den ønskede temp. på dit gulvvarme.

 

Ikke helt den, men vores ser sådan her ud
Jeg ser 2 muligheder:
1) som tidligere skrevet af mit, stiften sidder fast i termostat ventilen
2) kapilar røret til termostaten er blevet utæt og har mistet kapacitetentil at styre ventilen.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis