Erfaring med akrylfuge som revner

Hej,
Jeg er ved at renovere vores entré, og har i den forbindelse brugt akrylfuge ved alle sprækker ved dørkarme, vinduer, og i selve dørkarmene inden jeg har malet (dørkarmene var i ren træ) Nu har jeg malet med grunder og akryl træmaling glans 50 på træ og akrylmaling glans 10 på væggene og fugerne sprækker alle steder! :( Hvad hulen gør jeg?
Fugen har tørret en uge som der stod den skulle. Har læst at det kan være fordi det er en dårlig fugemasse (Har brugt budget fra Bilka)
Kan jeg fuge over med en anden fuge og pletmale?? Eller skal man på en eller anden måde have fugerne væk og så starte forfra på et meget stort arbejde?? Og i så fald hvilken fuge skal jeg bruge?
På forhånd tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Budget fra Bilka gir svaret.

 

Sikker på det ikke er malingen der krakelerer på fugen? Akrylfuge og lav-glansmaling giver ofte dette problem.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg bruger en ms fuge, sealflex hybrid 522. Bland vand og opvaskemiddel i en forstøver til 10 kr i jem og fix. Læg en bane ud, spray med forstøver, kør fingeren over. Det er overstået på ingen tid, og du kan male over dagen efter. 
Når det sker så hurtigt tror jeg, ligesom Henrik19, ikke det er fugen der revnermen derimod malingen. Når det er sagt så skal du ikke bruge akrylfuge, den er ikke elastisk og kan ikke følge med når bygningsdelene bevæger sig, og det gør de over tid. Brug, som DanielM siger, en fleksibel fuge der kan males over.
Men det er jo glans 50 maling til træværket og glans 10 til væg Jotun - som eftersigende skulle være en god maling? Hvor høj glans skal det så være?
Tak - må prøve at fjerne noget af fugen og så prøve m. overmalbar MS fuge. Kan jeg fuge ovenpå akryl fugen de steder hvor den er svær at fjerne igen tror i? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også