Sort mug på benzindunk

Jeg har sorte plamager/pletter på mine benzindunke.. Værst er det på den orange fra Biltema (ellers ses det mest på den) og det er meget svært at få fjernet.
Jeg har forsøgt med petroleum, sprit, plastrens og bremserens, men intet ser ud til at virke.
Har i haft samme problem, og været i stand til at få dunkene renset, for det der ligner mug, så vil jeg meget gerne vide hvordan.
Det ser ud til, at der er mest mug på de dunke der har været mest udsat for fugt, altså tilbragt sommeren i et udendørs aflukke på båden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kondens som skaber problemet, hvis de ellers står tørt.
Hvis du isolerer dem med bare 10mm tætsluttende isolering vil det afhjælpe problemet.

Men der går nok mange år før dunkene er spist af mug. 

Elektronikteknikeren
Jeg har flere benzindunke stående til havetraktor m.m. De får også mugpletter. Når jeg træt af at se på det får de en tur med de der vådservietter mekanikere og andre bruger til hænderne. Det virker fortræffeligt.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej Kermit, jeg må indrømme at jeg tvivlede på den med renseservietterne, hvorfor skulle de gøre det bedre end petroleum og lignende men...jo det kan tage mugpletterne. Der skal gnubbes og trykkes hårdt, men det er slet ikke så tosset, så mange tak for dit meget brugbare råd.
PS Jeg forstår stadig ikke hvorfor det virker
Jeg synes nu ikke jeg skal gnubbe så hårdt, men der er måske forskel på plasticen.
Jep . De er gode, også til beskidte hænder.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis