Spartle efter første lag maling?

Vi har valgt at hyre en maler til at fuldspartle vores vægge og lofter, da vi både sparer tid ved det og samtidig kunne få et bedre resultat end vores egen formåen.
Nu er det så sådan at maleren har meldt ud at der snart er klar til at vi kan komme i gang med filt og maling, men at vi må påregne at pletspartle efter vi har malet første gang, for det plejer han selv at gøre.
Jeg er dybt forundret.
Både fordi jeg forventer kun at male 2 lag, da vi har købt formalet filt, og derudover fordi jeg ikke kan se hvordan en nyspartlet plet skal få samme struktur som filtet og allerede malet overflade.
Er der nogen der har hørt at det er kotume at gøre sådan?
Efter min mening burde maleren da lave væggene helt klar - sådan at de er så tæt på 100% som muligt...
Vi har valgt at hyre en maler til at fuldspartle... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jens J. skrev den 07-11-2019 08:43:53

Pas nu på ikke at gøre det til et større problem. Pletspartling tager ganske få sekunder og resultatet bliver pænere når væggene er malet 2. gang.

 Det heller ikke for at gøre det til et større problem. Men meningen ved at ringe efter en håndværker er vel netop at man vil have et godt udført arbejde, som man ikke selv evner eller gider. Når vi selv bevæger os ud i ting vi ikke laver til dagligt, er det klart at der er ting der skal rettes, så har vi lært det til næste gang. Mens en der arbejder med det til dagligt, må man forvente kan sit håndværk, og aflevere et arbejde, han er stolt af, og ikke skal rettes til.

Skold skrev den 07-11-2019 09:28:03

Uden at ligge hovedet på blokken vil jeg tro han mener,
at efter han er færdig med spartling og slibning så skal der males med forankringsgrunder eller Combi grund, her vil man bedre kunne se hvis der er steder der er et hak eller mangel på slibning.
Det er her han mener i skal plet spartle og slibe inden opsætningen af filt.

 Han har inkl i prisen at påføre det der blå stads, så jeg ville jo mene væggen skulle være 100 færdig når han har gjort det.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også