Spartle efter første lag maling?

Vi har valgt at hyre en maler til at fuldspartle vores vægge og lofter, da vi både sparer tid ved det og samtidig kunne få et bedre resultat end vores egen formåen.
Nu er det så sådan at maleren har meldt ud at der snart er klar til at vi kan komme i gang med filt og maling, men at vi må påregne at pletspartle efter vi har malet første gang, for det plejer han selv at gøre.
Jeg er dybt forundret.
Både fordi jeg forventer kun at male 2 lag, da vi har købt formalet filt, og derudover fordi jeg ikke kan se hvordan en nyspartlet plet skal få samme struktur som filtet og allerede malet overflade.
Er der nogen der har hørt at det er kotume at gøre sådan?
Efter min mening burde maleren da lave væggene helt klar - sådan at de er så tæt på 100% som muligt...
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men ved han at i skal have filt på?

Elektronikteknikeren
Jep, det ved han godt...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad er det, han mener skal pletspartles? Man må formode at han leverer en færdigspartlet og slebet væg. Har derfor svært ved at få øje på, hvad formålet med en efterfølgende pletspartling skal gøre godt for? Og hvorfor efter første lag maling? 
Jeg syntes at det lyder fornuftigt. Jeg har selv fuldspartlet mine vægge i hele huset, og er temmelig ferm til det efterhånden. Det er dog først efter første lag maling man virkelig kan se om der skulle være nogle helligdage, er min erfaring.

Så alt i alt lyder det som om at du har fået en håndværker der sætter en ære i at det skal være helt i orden. Det er lidt af en sjældenhed nu om dage.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det er helt normalt og gøre sådan,


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vil nu mene at når man ringer efter en maler, der sætter en ære i, at det skal være i orden, så skal der netop ikke pletspartles. Så levere han en væg der bare skal filt og maling på, det er det han er betalt for.

Ville du finde dig i at teglen bare var smidt på taget af tømreren, også du skulle rette dem til bagefter. Fordi han ikke kan hans håndværk? 
Tak for jeres indlæg - der er tydeligvis ikke enighed om hvorvidt det er gængs praksis :-)
Håber på at høre fra flere, for personligt mener jeg det samme som DanielM...
Er helt enig med DanielM, - han skal da levere det han er betalt for.
Har da ikke hørt om at man spartler efter filten er sat på, og man maler da slet ikke første gang inden filten sættes op.
Hvad hvis kunden havde ønsket glasvæv ? - det kunne se sjovt ud med pletspartling bagefter opsætning.
Synes nærmere det lyder som en, der godt er klar over, at hans arbejde netop ikke er helt iorden, men som ikke ønsker at bruge mere tid på det.
Pas nu på ikke at gøre det til et større problem. Pletspartling tager ganske få sekunder og resultatet bliver pænere når væggene er malet 2. gang.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Uden at ligge hovedet på blokken vil jeg tro han mener,
at efter han er færdig med spartling og slibning så skal der males med forankringsgrunder eller Combi grund, her vil man bedre kunne se hvis der er steder der er et hak eller mangel på slibning.
Det er her han mener i skal plet spartle og slibe inden opsætningen af filt.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også