isoleringsbatts som kan hænge af sig selv mellem spær?

Jeg har købt en pakke rockwool flexibatts. Jeg troede de kunne holde sig selv oppe mellem spærene indtil der kom loftplader på. men det faldt ned med det samme. afstanden er korrekt. findes der noget som er lidt hårdere som kan holde sig selv oppe? og som passer til spær i 60 cc 
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget snor og en hæftepistol kan løse problemet.Det virkede fint i min kælder.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Husk at overveje brandteknisk fastholdelse af isoleringen.
er der brandtekniske krav til et skur sepereret fra huset?
Hvilken tykkelse er dine flexibats, jeg har brugt flexibats med cc 88 uden problemer, som jeg husker var det omkring 150 mm bats...

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Jerntråd fæstnet med papsøm har man brugt i mange år

 

je_ns skrev den 05-11-2019 19:06:40

Hvilken tykkelse er dine flexibats, jeg har brugt flexibats med cc 88 uden problemer, som jeg husker var det omkring 150 mm bats...

 det er 95 mm, jeg må indrømme at jeg regnede med nogen rimelig stive batts med nogen af siderne der kunne flexe, faktisk som beskrivelsen af dem, men når jeg tager en batt op i hænderne og holder den i hver side buler den allerede ned på midten.. jeg er lidt skuffet, er bare glad for jeg ikke købte det hele på en gang. den pakke jeg har købt passer fint i væggen, det samme med den billige isover jeg købte i hjem og fix, den skal dog skæres til først. 

Underligt.. Har længe brugt Rockwool og har aldrig oplevet de ikke kunne hænge selv. Skærer dem så 5 10 mm bredere end hulrummet.. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

MLU skrev den 05-11-2019 21:17:32

Underligt.. Har længe brugt Rockwool og har aldrig oplevet de ikke kunne hænge selv. Skærer dem så 5 10 mm bredere end hulrummet.. 

 men hvis du skære dem til er det vel ikke flexibatt? 

Man kan få dem i flere bredder hvilken bredde er det du har købt? For vil da mene de skal kunne sidde selv mellem spærene.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis