isoleringsbatts som kan hænge af sig selv mellem spær?

Jeg har købt en pakke rockwool flexibatts. Jeg troede de kunne holde sig selv oppe mellem spærene indtil der kom loftplader på. men det faldt ned med det samme. afstanden er korrekt. findes der noget som er lidt hårdere som kan holde sig selv oppe? og som passer til spær i 60 cc 
Jeg har købt en pakke rockwool flexibatts. Jeg... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
MNK. skrev den 05-11-2019 22:57:14

Man kan få dem i flere bredder hvilken bredde er det du har købt? For vil da mene de skal kunne sidde selv mellem spærene.

 jeg tror jeg har købt de rigtige, de hedder vist 95x565x960 , så de skulle passe til 60cc, måske jeg bare har fået en dårlig pose, eller måske en forkert, jeg må lige læse nærmere på den senere, synes nu jeg kan huske der stod flexibatt på den. 

Pizzabager skrev den 05-11-2019 21:22:05

 men hvis du skære dem til er det vel ikke flexibatt? 

Jeg skærer ikke i den grønne markering men midt på.. Så passer det stadig.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Forstår ikke helt hvad du mener - flækker du batsen i stedet for at skære langs kanter?

Søren O
Søren O skrev den 06-11-2019 09:40:28

Forstår ikke helt hvad du mener - flækker du batsen i stedet for at skære langs kanter?

 Kommer an på hvordan det passer bedst med mindst muligt spild så ja det passer med at jeg skærer midt på frem for på kanten


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
jeg målte lige mine spær afstand for at være sikker, og det viser sig faktisk at mine spær buer lidt på midten nogen af dem, så afstanden der hvor jeg prøvede den flexibatts lige var en cm større. så prøvede jeg et andet sted hvor afstanden var korrekt, men med samme resultat, batts er for blød, den hang i 3 sekunder og røg så ned, jeg kan heller ikke mærke nogen som helst forskel på den side som skulle have flex og den modsatte side, så nu er jeg mest tilbøjelig til at tro de batts bare er forkerte. plastikken på pakken skriver dog flexibatt
tog lige et par billeder. den bukker let, man kan dog godt se nogen markeringer som skulle vise det er flex siden. 
@Pizzabager
Kan du ikke smide et par billeder af indpakning og batts, for jeg er enig med de andre i, at det lyder meget underligt.

Her får du et link til den omtalte brandtråd, som du kan bruge til at holde dine batts med, men først skal du da have fundet ud af, om det er den "rigtige" batts, som du isolerer med.

Uanset om det er lovkrav, så er det efter min mening altid en god ide, at sætte en brandtråd op, og især hvis man gerne vil have ekstra hold på isoleringen.
Og tråden i sig selv koster jo ikke ret mange kroner.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Det er underligt.  her er et par billeder af posen. batts kan du se på billederne oven over. Jeg har købt en pose a-batts og de kan godt hænge. selvom det er 10 mm mindre(560 mod 570)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis