Cat7a

Kære alle,

Er ved at renovere vores hus, og jeg har trukket et Cat7a kabel ud til alle rum. Efterfølgende, er jeg kommet lidt i tvivl om hvor god en beslutning dette er... lader til at Cat7a er en død sild...

Derfor vil jeg høre om der er nogen herinde der har erfaringer med Cat7A og hvordan man bedst muligt afslutter... kan man fx bruge RJ45 stik? Eller er der en anden måde der bedre udnytter den ekstra båndbredde?

MVH
MAEH
Kære alle, Er ved at renovere vores hus, og jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I princippet kan du bruge alm RJ45 stik, men "kæden" bliver aldrig stærkere end det svageste led.

AV-Cables har bl.a. stik for skærmet kabel, også til Cat 7.
For vægmontering op til Cat 6a.
Umiddelbart, ved/med Google, kommer der ikke vægstik frem/op, som Cat 7.
Prismæssigt ligger AV-Cables i den lave ende, med et bredt udvalg.
Har selv købt, ovennævnte stik, hos AV-Cables.

https://www.av-cables.dk/
MAEH skrev den 07-02-2020 00:15:55

Kære alle,
Tak for gode svar!
Et spm til... hvad med stikkene? Når kablet er skærmet... kan man bruge alm. cat6 stik (s/FTP)?
Og hvor er det bedst at købe?
Mvh
MAEH

Hej
Jeg bruger både av cables, AV Experten samt Amazon.de.

Jeg købte hus for to år siden, hvor der i forvejen var trukket cat5 kabler. Men det var ikke afsluttet så pænt ->en switch i garagen.
Jeg skiftede nogle af kablerne med andre føringsveje, og supplerede med ekstra.
OG så samlede jeg det i et rackskab i bryggerset, der hvor fiberboksen også blev sat op (forstår stadig ikke at sælger ikke i forvejen havde fiber, når man nu kunne få det).
På amazon købte jeg dette lille rackskab, patchpanel (dog et cat 7), og en strømskinne. Jeg har så en alm. billig switch stående. Der er også trukket antennekabel ned til skabet, hvis nu hvis.
Derudover er der bl.a. trukket kabel til det isolerede værksted, hvor der står en lille server.
Jeg blev så også her i tråden mindet om at jeg mangler at få trukket kabler til garage og hushjørner (kamera eller andet).
I mit gamle hus havde jeg trukket strøm og netværk til drivhuset, da der blev lavet ny terrrase...
Tanken var at man kunne have en netradio derude og/eller et overvågnignskamera der dækkede bagsiden af huset.

Min pointe er at man ikke kan få kabler nok. De koster jo ikke meget. Det eneste bøvlede er isolering på loftet, samt sætte stik på.
Vedrørende det sidste, så vil jeg anbefale stik fra Schneider Electric (Actassi)

 


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Hej Tosch,

Tak for meget nyttigt svar!
Linket til patchpanelet er samme som racket... kan du sende det rigtige?

MAEH
MAEH skrev den 09-02-2020 21:14:04

Hej Tosch,

Tak for meget nyttigt svar!
Linket til patchpanelet er samme som racket... kan du sende det rigtige?

MAEH

 Velbekomme.

Har det ikke lige. Men klikke du på det ene, så er jeg sikker på at Amazons algoritmer nok skal tilbyde dig det andet ;-)

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis