Brummende og generende støj fra radiatorrør i lejlighed

Hjælp! 
Jeg bor i en stuelejlighed i en gammel ejendom. Jeg har i lejligheden en konstant pibe/brumme lyd (det lyder som en støvsuger der står tændt lang væk) fra radiatorrørene og lyden er så generende at jeg ikke kan sove om natten for den. Radiatorrørene er meget varme og jeg kan mærke de vibrerer. Mine udlejere er uduelige og vil ikke hjælpe med problemet. Nogle der har en ide til hvad problemet kunne skyldes?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rørene går gennem lofter og gulve og rører ved konstruktionen. De vibrerer fordi der er stort flow af vand. Du må pille de plast rondeller af, der sikkert sidder omkring røret, tæt ved gulv og loft. Hvis der er plads, kan du kile et blødt materiale ind omkring røret. Hvis det er et meget langt rør, og der er en stiver eller ophæng et sted på røret i din lejlighed, skal du se efter, om der er gummi i eller rør og ophæng. Hvis ikke, må du bede din dovne udlejer sætte et nyt stykke på.

Aha, så det lyder ikke til at være helt umuligt at komme det til livs. Det er et tyndt rør der kører rundt i hele lejligheden (det tynde rør udspringer fra to meget tykke rør i hjørnet), ville jeg kunne putte nogle rørskåle med plast rundt om røret i hele lejligheden og mindske lyden på den måde? Tusind tak for svar. 
Det kan også være pga. en/flere termostat ventiler står og vibrerer/er gået i selvsving.
Oplevede det engang at hele anlægget stod og hylede, ind til jeg havde drejet alle termostaterne frem og tilbage mellem max og minimum, og så tilbage til setpunktet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis