Neotherm rumfølere mister signal til styringsenheden

Jeg har et Neotherm gulvvarme system i et 10 år gammelt hus, hvor jeg har Neotherm rumfølere (uden display). Det er tung gulvvarme med klinkegulv i det meste af huset. Fjernvarme.

Mit problem er at det virker som om at rumfølerne mister signal.
Jeg kan ændre på indstillingen, men systemet reagerer ikke, før jeg piller batterierne ud og ind igen. Og så er det som om at hele systemet får en "nulstilling" og lamperne på styringen begynder at tænde og slukke alt efter hvilke rumfølere der sender signal.

Hvad kan der være galt her?
Har tidligere fået anbefalet at skifte hele gulvvarmestyringen, da Neotherm ikke er super stabilt.

Hvad siger I?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken type/model styring? Hvilken model/type rumføler?
Før man kan sige noget omkring "skift det hele" skal vi nok have lidt mere info om hvad der er installeret.
De trådløse Futura Z kører Zigbee. Er de paardannet?

Generelt er trådløst kommunikation altid en fejlkilde for meget.
Mjølner skrev den 04-11-2019 11:09:27

Hvilken type/model styring? Hvilken model/type rumføler?
Før man kan sige noget omkring "skift det hele" skal vi nok have lidt mere info om hvad der er installeret.
De trådløse Futura Z kører Zigbee. Er de paardannet?

Generelt er trådløst kommunikation altid en fejlkilde for meget.

 Denne styringsenhed. Der står: Alpha-Basis AB 4071-12-180-5

Denne rumføler. Der står: B1 LP ARKF-00
Möhlenhoff Wärmetechnik
V06 - 868 MHz

Det "sjove" er at da jeg tog etuiet af og på af styringsenheden, begyndte 4 af dioderne at lyse, som at de kalder på varme. Er det et tilfælde, eller "vækkede" jeg enheden ved at røre ved den?

Steensen skrev den 04-11-2019 11:46:36

Det akn lyde som om du skal have skiftet batteriet til et nyt.

Hvis du mener på rumfølerne, så har jeg skiftet batterier flere gange. Til helt nye duracell batterier, og det er det samme problem.

Det kan også tænkes at der er for mange forhindringer for WiFi signalet, så når du hiver dækslerne af hhv. rum føleren og hoved controlleren, så bliver der "bedre" forbindelse, som er nok til at kunne arbejde korrekt.
undersøg evt. dit "normale" WiFi netværk, om det er i nærheden af dit varme wifi's frekvenz/kanal, oglaver signal forstyring.

 

Steensen skrev den 04-11-2019 14:49:27

Det kan også tænkes at der er for mange forhindringer for WiFi signalet, så når du hiver dækslerne af hhv. rum føleren og hoved controlleren, så bliver der "bedre" forbindelse, som er nok til at kunne arbejde korrekt.
undersøg evt. dit "normale" WiFi netværk, om det er i nærheden af dit varme wifi's frekvenz/kanal, oglaver signal forstyring.

 Det kunne godt tænkes at det var noget i den retning. Tak for at pege mig derhen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis