Vand pibler ud af WC - hvad gør jeg?

Der er et eller andet i mit wc som ikke er tæt. Vandet bibler ud i kummen. Det er ikke meget, men nok til at vandet hele tiden er "i bevægelse".
Hvad gør man ved det?

Det er et IFÖ SIGN (tror nok det er dette: https://www.billigvvs.dk/VVS-Toiletter-Tilbehoer-Toiletter-Ifoe--Ifoe-Sign-toilet-m-S-laas-rengoeringsvenlig-hvid-208205.html)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have konstateret om det først begynder at piple ud når cisternen er fyldt, eller om det kommer hele tiden. Prøv at lukke for den lille hane bag ved toilettet efter at det er fyldt op. Hvis det så stoppermed at løbe efter få minutter så er det indløbs ventilen der ikke lukker tæt. Altså når svømmer har nået til lukke positionen og lukker ventilen så bliver denne ikke helt tæt.
ELLER hvis det fortsæt løber så er det bundventil.
Du skal under alle omstændigheder have knappen skruet af og løftet låget væk. Så skal enten indløbsventil eller bundventil afkalkes.
Indløbsventil ska adskilles for at den kan afkalkes.
Er det bundventil kan det måske hjælpe at lukke for hanen bag ved toilet og så skylle ud. Hælde en 1/2 liter eddike i cisternen og lade det stå natten over.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mit Ifø sign lavede det samme. Jeg skiftede indløbsventilen. Det løste problemet.

https://www.lavprisvvs.dk/Reservedele-tude-Ifoe--Ifoe-Sign-indloebsventil-komplet-1000090223.html?gclid=EAIaIQobChMI1tDcgOHQ5QIVyLHtCh1n9wzyEAYYByABEgIg5vD_BwE

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Prøv at fjerne, cisterne coveret.  Og se om det løber ud af overløbet. 
Nå, nu ser problemet ud til at være gået væk. Sikkert bare midlertidigt. Jeg prøver de ting af, I har foreslået, når det kommer igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis