Hvad gør jeg ved væggen?

Hej alle,
Er der nogen der kan fortælle mig hvad mine badeværelsesvægge er pudset op med?. Se første billede nedenfor. Det er en sandet overflade så mit gæt ville være hvid tyndpudsmørtel men er ikke sikker.

Jeg har et lille fyrrum som man gør igennem for at komme ud på badeværelset. Her vil jeg gerne behandle væggene så de får samme karakter som badeværelsesvæggene. Jeg har fjernet tapet her så nu er overfladen gammelt puds og gammel maling . Se andet billede nedenfor. Hvis det er tyndpudsmørtel jeg skal bruge kan jeg så blot pudse det direkte på de gamle vægge eller vil det ikke holde? Alternativt hvad ville i gøre ved væggene?

På forhånd tak
/Martin
 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes det ser meget groft iforhold til tyndpudsemørtel. Ville nok snarer gætte på helt almindeligt strandmørtel med noget maling på. 

Ask
Du skal have det meste af det gamle maling hugget af i fyrrummet. Ellers vil du opleve at pudslaget falder af der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hvis du blot får malingen af er der altså ingen grund til at bruge penge på hæftemørtel til den opgave. Den kan løses med helt almindelige strandmørtel og portland cement.


Ask
Tak for input

Hvordan får jeg nemmest fjernet malingen uden at få hugget al den eksisterende puds af?

Det alfix durapuds ser fint ud. Fremstår din væg med sandkorn eller skal jeg op i den grovere weber for at sandkornene kan ses?

Hvis jeg vil friske væggene op i badeværelset med noget maling  skal jeg så bruge skalcem 100 eller hvad går bedst til pudsede vægge?
Annonce
Den fremstår med meget fine "sandkorn".

Weber 280 har grovere korn i.

Hvad angår at få malingen af, er en beton sliber nok den bedste vej frem. Er der tale om tapet, kan en damprenser være god.

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også