Revnet flise i bruseniche, mulige fugtproblemer?

Hej lav-det-selv folk!

Jeg står i den situation at jeg har købt en rækkehus for ikke så længe siden, hvor der i tilstandsrapporten står nævnt følgende, der er angivet til en K3'er:

Vægbeklædning er revnet:
- i bruseniche i badeværelse (stueplan)
Note: Der er risiko for fugtindtrængning i de omkringliggende konstruktioner og dermed følgeskader.


Jeg er er ikke selv så kyndig indenfor det håndværksmæssige, men kunne se at skaden var af mindre omfang (3-4 fliser, 15x15 hvide fliser), og var derfor ikke så bekymret for hvad det kunne give af omkostninger at skifte.

Jeg talte så med en af mine venners bekendte som tidligere har arbejdet som tømrer og nu er konstruktør, der mente at det ikke burde være nødvendigt at skifte, så længe der er vådrumsmembran. I tilstandsrapporten har den byggesagkyndige i et andet punkt skrevet at der forudsættes at være vådrumsmembran på badeværelset, hvilket jeg med udgangspunkt i de oprindelige tegninger kan se at der bør være. Uanset, så må jeg indrømme at jeg er kommet MEGET i tvivl! Hvad er jeres holdning til dette? Løber jeg en stor risiko for at ødelægge de bagvedliggende vægge af 100mm porebeton hvis ikke jeg ordner det, eller sker der intet ved at lade det være som det er?

Håber i vil give jeres besyv på problematikken, på forhånd tak! :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis husets alder og de tilhørende tegninger beskriver vådrums membran, så må man gå ud fra at det er der. Og så har du ikke nogen alvorlig risiko.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret ev elmand! Huset stod er fra 2002, og så vidt jeg kan læse mig frem til brugte var det i den periode et krav med vådrumsmembran. Tak, så er jeg mere rolig :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis