Montering af to loftslamper

Hej

Jeg vil gerne hænge op to lamper over spisebordet, fra ét lampeudtag. Det startede med kun den ene, men min kone vil nu gerne have to. Det er gipsloft. Jeg ønsker at gøre det så “minimalistisk” som muligt, lidt som på billedet.

1. Kan man gøre det med kun én ledning fra A til B, og så på en eller anden måde dele ledningen fra B til hver lampe (samledåse?)? Hvis det går, hvordan fastgør jeg samledåsen til gipsloft, så den også tager noget af vægten fra lamperne, OG at det ser pænt ud (en form for dæksel, eller noget)

2. Hvis jeg gør det med to ledninger fra A til B, findes der dæksler (baldakin?) til to ledninger, hvor ledningerne går ud fra siden, og ikke under?

3. I C1 og C2, skal der kun være en krog, ikke?

Eller er der nogen som har en bedre ide til hvordan det kan gøres? Jeg er fuldstændig amatør, og har nærmest brug for en brugsanvisning og links til de dele som skal købes...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne købe en strømskinne, som du monter på langs ad bordet. Skinnen tilslutter du til lampeudtaget. Det giver dig mulighed for at flytte lamperne uden at skulle lave flere huller i loftet. Skinnen kan du se jemogfix.

fase
Fantastisk! Tusinde tak for hjælpen!
Strømskinne er en god løsning.
Alternativ er at sætte en lille samle dåse over den ene lampe og så trække ledning derfra og hen til den anden. Skal det være ens så bruges 2 små samledåser.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan få den samme skinne i sort, prøv at søge på NORDLUX STRØMSKINNE LINK 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis