Varmeveksler - alternativ

Hej,

Vi står foran at skulle renovere vores lille bryggers. Da det er forholdsvis lille betyder hver en kvadratmeter noget. Idag har de tidligere ejere bygget en kasse op omkring rørene og varmeveksleren.Varmeveksleren sidder påvæggen ud mod ydervæggen men ideelt set vil vi gerne have det hele ned i under bordhøjde, så vi undgår at skulle have et højskab der.

Mit spørgsmål går så på, om man kan konvertere sådan en gammel varmeveksler til noget andet og mindre, så det kommer ned under bordhøjde til de andre rør?

Med venlig hilsen
Rasmus
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se er det ikke veksleren som sådan der problemet, men mere at at tingene mere eller mindre er smidt ind med en skovl. Umiddelbart ville jeg tro at det forholdsvis enkelt skulle være muligt at bygge installationen om så det fylder mindre.
Der er heldigvis nogle VVS'ere der sætter en ære i at aflevere noget der også ser pænt ud mens andre (og det er nok flertallet) bare klasker tingene sammen fordi det skal gå hurtigt.
Jeg har set gulvvarmeinstallationer der har kunnet gøre sig til en svende prøve mens andre ligner noget der løgn.
Om det kunne være en fordel at skifte veksleren fordi den gamle er ved at have en vis alder ved jeg ikke.
Hvis du så lige finder en sådan VVS'er ved jeg ikke. Trustpilot kan man, uagtet navnet, jo ikke engang stole på 🤔

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis