Glatte ensartede vægge og lofter

Hej, Min familie og jeg har lige købt et nyt (gammelt) hus. Huset er fra1971. Væggene er af mursten, nogle steder er der træbeklædning og andre steder igen er der savsmuldstapet. Der er sågar også steder hvor der er en kombi med halv murstensvæg og halv salvsmuldstapet 🙈. Lofterne er Af træ. vi kunne godt tænke os at få ensartede glatte vægge og lofter. Hvad er den bedste løsning? Skal man pudse op og derefter beklæde med glasfilt (eller hvad det hedder) eller skal man beklæde med gips? Og i så fald kan jeg ikke helt læse mig frem til om man kan beklæde vægge med gips “bare sådan”. Mht til lifterne synes jeg, jeg har læst at man kan skrue træet i loftet godt fast og derefter montere gipsplader.​Er der nogen der har fået lavet sådan en omgang i deres hus og har et bud på en evt pris for er sådan projekt. Jeg vedhæfter nogle billeder så I kan danne jer en idé om hvordan det ser ud
Mvh Maria 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Loftet kan du god "bare" montere gips ovenpå brædde loftet, (fuld) spartle, slibe efter, og så male.

Væggene må du igang med en tapet afdamper hvor du har savsmulds tapetet, og ellers massevis af spartelmasse (af flere lag) for at "fylde" dine murstens vægge "op", slibe og så male.

 

Du skal endelig huske at skrue de eksisterende lofter fast inden du hænger mange kg. gips op,


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Husk for guds skyld akustikken i jeres planlægning af renoveringen...
Hvis I har helt glatte vægge og loft så skal der et meget blødt guv til for ellers bliver det ulideligt at have flere mennesker i de rum der (Skrå vægge med hårde overflader hele vejen rundt). Alternativt et par store væg til væg tæpper, stor blød sofa eller andet.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Vedr. lys så bør i vælge troldtek eller gips akustikplader, på lofter. Hvis i mener i skal have gulvtæpper er det naturligvis også ret virksom, men er det fast gulv der planlægges, så skal der gøres noget ved andre større arealer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for alle de brugbare svar alle sammen. Vi er første gangs husejere og er ikke sådan helt vildt vant til at “gøre det selv” MEN vi har købt hus med et motto i baghovedet der hedder “nogle selv skal også være “tør det selv projekter” mange ting er jo ikke så komplicerede igen. Vi er ikke bange for at arbejde, så vi har planer om mange projekter. En ting af gangen... 😊
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også