Ventilator 12v 80w til en stik kontakt hjælp

Hej Jeg står og skal lave en spray kabine med noget hjemmelavet udsugning Har fået fat på 2 faner som skal bruge 12v 80w til at kunne køre. Men hvordan får jeg den koblet på en stik kontakt uden den brænder af. Synes ikke jeg kan finde en omformer til stik kontakt. Støder på alt muligt oplader osv men de køre på 12v og 1a så fanen drejer så langsomt rundt at det kan være lige meget

Tips ønskes eller evt. Link til noget jeg kan bruge.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det jævn, eller veksel-strøm  (DC, eller AC)
Hvis det er DC (jævnstrøm) ville denne her være velegnet, til at trække de 2 ventilatorer. Link

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis nu du starter med at oplyse os om at din blæser er en blæser til køleren på en bil, købt i biltema, vil vi hurtigere komme frem til en løsning:-) 

Det er 12v dc, så du skal faktisk bare have fat l en gammel atx pc strømforsyning. Eller den Jens linker til. 

Elektronikteknikeren
Mon nu ikke det er jævnstrøm, så blæserne kan tilkobles et batteri, eller den strømforsyning Jens linker til. Har du ikke mulighed for at afprøve med batteri eller akkumulator i første omgang?

Søren O
Det er lige præcis sådan en køler til en bil. Tænker jeg hopper på den transformer son jens har linket :) tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis