Lidt varme til vores værksted

I foråret fik vi skiftet vores fjernvarmeunit. Det virker fint og har god nedkøling. Desværre er der så også blevet koldere i det rum, vores værksted, som ligger bag garagen fordi alle rør nu er isolerede og varmtvandsbeholderen væk.
Vi bruger rummet til opbevaring af havehynder, maling og den slags.... og selvfølgelig til alt det “småklyt” man nu har som husejer.
Vi vil gerne have lidt varme på i de perioder vi er derude. Spørgsmålet er så om det skal være en infrarød stråler, elradiator eller andet. Vi kunne bruge en almindelig varmeblæser, men det er usmart, når man saver, maler etc.
rummet er ca.8 til 10 m2.
Ingeborg


Når lysten driver værket
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I skal da have sat en radiator op, det er billigst i det lange løb. Så lukker i kun op når i får lyst til at komme derud. Ulempen er at det kræver lidt planlægning, så det er behageligt varmt når i skal bruge det.
Sørg for at få en radiator der er rigelig stor, så i kan få en god afkøling på radiatorvandet, når i pludselig har behov for varme.
Det vil nok være en fordel at tilslutte radiatoren uden om klimastyringen på jeres nye fjernvarmeunit.

Søren O
Jeg har et værksted på ca 6 x 5 m,nogenlunde isoleret,jeg bruger en gasvarmer,som ret hurtigt kan varme rummet op.Selve gasvarmeren kan købes billigt i Jemogfix.Jeg har nu brugt den i ca 10 år,og er godt tilfreds.

bh
Tak for svarene. Der er skabe langs alle vægge og en tilsluttet radiator er der slet ikke plads til. En meget smal elradiator under et vindue er så den eneste mulighed. Derfor må det gerne være noget småt, der kan flyttes Eller hænges i loftet. 

Når lysten driver værket
Jeg har af plads hensyn hængt en radiator over underskabe i vores bryggers.
Det ser måske lidt "alternativt" ud, men jeg er glad for at pladsen blev udnyttet til skabe og ikke en radiator.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Så er en strålevarmer nok sagen. Den er ikke egnet til vedvarende opvarmning men god til at give pludselig varme når man er derude. Søg på strålevarmer eller terrassevarmer og der kommer et hav af muligheder fra 250 kr og opad.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
En varmeblæser 2000/1000 W termostatstyret ,  varmer nok hurtigst op , kan stilles til at bare holde det frostfrit , og så er prisen overkommelig 48 kr hos Harald Nyborg..............og så fylder den ingenting .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
tak for svarene. Vi overvejer..... og efter at have kigget på yderdørene til garage og værksted ville første step nok være at få tætnet dørene ved at få nye karme og isolerede døre. Der er de gamle utætte døre i bare træ med z på bagsiden. Forslag til dørkøb?

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også