Olietætner

Hej :-) Er der nogen pointe i at forsøge med olietætner-produkter når en bil brænder olie i motoren? Jeg er helt med på at det ikke kan redde bilen, men kan det hjælpe en smule bare? Og reducere olieforbruget lidt og give bilen nogle ekstra måneder før den skal skrottes eller motoren evt. skiftes? Vh Stenild
Hej :-) Er der nogen pointe i at forsøge med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mht. de forslag der er kommet: De to mekanikere jeg har snakket med det om siger, at hvis en bil brænder olie, så skal den enten have ny motor, eller den gamle motor skal skilles af med hvad der så følger af nye pakninger. Begge dele temmeligt bekosteligt. Men skal det forstås sådan at nogle af jer mener, at man kan være heldig at det kun er mindre reperationer, der er nødvendige? Jeg har ikke kompetencerne til det selv, det er nødt til at være på et værksted.
En lille reparation er  det ikke, selvom det kun er dine stamme pakninger, og hvis det så ikke hjælper kan det måske være olie skraber ringene på stempler. Men 200000 km på en 2,2 L er ellers ingenting. Jeg forsøgte også en gang med et tætningsmiddel, fordi pakdåsen ved krumtap i tandremsiden lækkede en smule. Det virkede ikke særlig godt for mig, men skal tandrem skiftes, er det overkommeligt. Jeg ville indhente pris på rep. kontra anden motor, før noget andet og hvem siger en huggermotor ikke lider af samme sygdom. 

 

Ja det med huggermotor er rigtigt, især fordi den jeg får har sikkert kørt meget mere. Men jeg har fået tilbudt at få skiftet motoren for 7000 og reperationer kan næppe gøres billigere?
Nej det er billigt, især hvis det er med løn inkluderet. Og alle servicedele og pakninger som man bør skifte samtidigt.

Jeg kan læse på nettet at der er probmemer med at olieringene på stemplerne kager til, så før du skrotter motoren bør du prøve med en grundig olie rens, efterfulgt af ny kvalitetsolie og filterskift.

Elektronikteknikeren
Ja en ny motorolie af god kvalitet, og gerne "i den tykke ende" som den Castrol jeg linkede til i tidligere indlæg, er da et billigt forsøg.
Man skal ikke bruge en billig/dårlig olie når der er olieforbrug, det forværre bare problemet anseligt.
Havde for en del år siden en gammel bil der brugte 1 liter på 1200-1500 km, synes ligesågodt den kunne få en gang billig olie, så åd den 1 liter på 400-600 km, skiftede tilbage til den Shell olie jeg normalt brugte, og olieforbruget blev det samme som før.

Men som andre har skrevet "paraplyer" og eller stempelringe..
Evt bare nye paraplyer, og en gang rens for sod, så hængene stempel/olie-ringe løsner sig.

Hvis du er lidt fingersnild, er udskiftning af paraplyerne ikke så stor en opperation.
Du kan sikkert finde en youtube der viser hvordan.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis