Olietætner

Hej :-) Er der nogen pointe i at forsøge med olietætner-produkter når en bil brænder olie i motoren? Jeg er helt med på at det ikke kan redde bilen, men kan det hjælpe en smule bare? Og reducere olieforbruget lidt og give bilen nogle ekstra måneder før den skal skrottes eller motoren evt. skiftes? Vh Stenild
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget olie brænder den? Hvilken motor er der tale om? 

Elektronikteknikeren
Tror det ville hjælpe mere med en anden type olie, hvad køre du på i dag.
Jeg har prøvet at bruge Barhdahl motortætner, fordi min gamle Corolla dryppede med olie (ikke noget særligt forbrug 1 liter på 4000 km) det har reduceret oliespildet betydeligt, så nu drypper den ikke olie længere. det var denne her jeg brugte Motortætner
Bardahl Engine Stop Leak 300 ml. ( Udvider/tætner alle pakninger i motoren )-Additiv-SkanOil

Vi prøver igen, i morgen --
Du bliver nødt til at komme med info på motoren hvis du vil have kvalificeret hjælp.
Er det benzin eller diesel, hvilken årgang, hvad har den kørt?
Soder/ryger den ud af udstødningen, bruger den vand? 

Elektronikteknikeren
Hvilken motor olie bruger du ?


Vi prøver igen, i morgen --
Oprindeligt 5w-30, men er skiftet til 5w-40, som også burde være ok (og som er betragteligt billigere). Det er dog som om den bruger mere nu end da jeg brugte 5-30, hvilket undrer mig lidt.
Prøv med en kvalitetsolie, det er min erfaring at skifter man til en dårligere/billiger olie forværres problemerne med olieforbrug der kan være stor forskel på en olie der hedder 5w-40.

Var det mig ville jeg prøve med denne her LINK
 Castrol EDGE Superc 10W/60 (A3/B3+4) 4 L


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville skyde på, ud fra de foreliggende oplysninger at der er paraplyerne tætningerne ved ventilstammerne som er blevet tørre. Uanset hvilken olie du hælder på så vil det ikke hjælpe. Men det er ikke uoverskueligt at skifte dem, hvis det ellers er en ok bil. Men en kompressionstest vil være oplysende inden man gør noget.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Eller en dum lille plastic ting som pcv ventilen. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis