vindpap uden klemlister

hej er ved at bygge en uisoleret udestue af 10x10 stolper klinkbeklædning og vindpap.ved man normalt bruger klemlister men er det nødvendigt når man ikke isolerer der burde vel komme lidt luft ind bag klinken?det er fordi hvis jeg lader være med at bruge klemlister har mine karme den samme tykkelse som stolperne men hvis jeg bruger klemlister rykker jeg karmene ud og vil se lidt mærkeligt ud håber der er nogen der kan hjælpe der kommer ikke beklædning på indvendig
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger Nordland vindspærre er det i hvertfald ikke noget problem, det kan du blæse igennem. Men hvad skal der være på indersiden?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er jo en konstruktion som et skur. Da der ikke er isolering eller andet vil klinkebeklædning nemt blive tørt selv om der ikke er luft op imellem vind spærre og udv. beklædning. Så i dit tilfælde ville jeg undvære klemlister.
MEN hvad kommer du i tanker om i fremtiden. Kunne det ikke være rart at det er fremtidssikret så du kunne sætte isolering på hvis behovet melder sig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det er en hævet træ terrasse så man ville fakisk kunne isolere gulvet og siderne men kun det halve af taget da den ene side har jeg valgt ikke at lægge undertag da der kommer en havedam så der trækker lys ned til koi karperne ville det godt kunne betale sig at isolere alt på nær det halve af taget?
Hvad er det for tag på de to tagflader? Hvis den halvdel til karperne er 3-lag termotag så er der jo ide i at isolere resten.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er ganske alm.trapez ingen termo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis