Danfoss termostat kan ikke sættes fast

Hej,
Jeg har haft termostaten af en radiator for at motionere ventilen.
Nu kan jeg ikke få termostaten til at sidde fast igen. Ved ikke lige hvordan den skal spændes fast, så nu løber den på fuld tryk...
Nogen der kan hjælpe.? Jeg kan ikke dreje på den sorte  krans..
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er den sorte krans du skal dreje, og så presse termostaten ind på plads, og slippe kransen igen, så sidder den korrekt.

 

Rillerne passer jo ind i termostaten og så kan jeg ikke dreje kransen når først den er sat på.. 
Hvad hjælper det så at dreje på den sorte krans? Hvilket jeg heller ikke kan. Den sidder fast.. 
Jeg kan dreje den sorte krans  lidt men kan ikke se hvordan den skal sætte sig fast når den bliver sat på... Nogle der kan forklare mig det? 
Annonce
Jeg vred den sorte krans en smule og kunne trække den af. Har nu fået den sat på igen men kransen er meget svær at dreje rundt og termostaten sidder stadig ret løst på. Måske den skal skiftes.
Forstår dog ikke helt princippet i den låse mekanisme... Den går jo ikke i hak fordi man drejer kransen og slipper den efterfølgende.. Jeg kan ihvertfald ikke se hvordan den skulle gøre det? 
Den sorte krans skal, så vidt jeg husker, drejes lidt mod uret. Så sætter du termostaten ind på ventilen og så bliver holderne udløst og termostaten sidder fast. Det er ikke den sorte krans, der holder termostaten fast, men nogle gribere inde under kransen. Prøv at kikke ind i hullet inden du drejer kransen. Når du så har drejet kransen, er griberne trukket tilbage og så skubber du termostaten på plads.

fase
Ok tak, prøver at kigge på det imorgen og se om jeg kan få øje på logikken i det 
Når du har sat termostaten ind på plads, skal den måske drejes lidt rundt, så termostathuset sidder rigtigt i "låserillerne" på ventilhuset. Normalt skal den trekantede pil på forsiden af termostathuset pege lodret op, eller vandret ud til siden. Med lidt "finmotorik" kan du føle når den sidder rigtigt, og så vil "den drejbare låsering" også fungere rigtigt.

Søren O
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis