Limning af klapvogn

Hej folkens.
Jeg står med en brugt klapvogn, hvor noget af plastikken er knækket, jeg tænker på at smide noget lim på, og håbe på den holder. Selve skaden gør ikke noget stort for klapvognen, andet end den er lidt mere besværlig at klappe sammen.
Er der eventuelt en god tokomponent lim I kunne anbefale til jobbet?

Begyndende gør-det-selv mester. Ikke bange for en udfordring! 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rune
Det er svært at give råd m.h.t. limning af plast, fordi plast er så utrolig forskelligt.
Nogle typer som f.eks PE og PP (polyethylen og polypropylen) er næsten umulige at lime. Andre typer som f.eks PVC (tagrender, kloakrør m.m) kan fint limes, men for det meste kan siges, at hvis limen går i forbindelse med plasten og nærmest opløser overfladen, kan man være heldig at det holder fordi det nærmest er smeltet sammen. Du kan finde masser af lim, hvor der står på beskrivelsen, at det limer plastic, men hvilken plastic?
Jeg ville nok prøve med epoxy (Araldit). Det er da forsøget værd, men usikkert om det holder i længden.
Hilsen Johnny

Johnny cnc
Man kan også være heldig at kunne smelte dem sammen med en loddekolbe, udvendigt.
Er det et rør som er knækket, kan man stikke en dyvel eller en pind ind i røret.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for jeres svar. Jeg vil se hvad jeg kan gøre ved den :)

Begyndende gør-det-selv mester. Ikke bange for en udfordring! 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også