El-gulvarme Devireg 233 - diode lyser, men der varmes ikke! Hjæælp.

Hej Folkens! Jeg håber i kan være så fantastiske og hjælpe mig med min gulvarme, som ikke virker...

Jeg har en el-gulvmåtte og en devireg 233 tilsluttet. Den har kun været installeret i få uger og nu holder den op med at varme. Lyset på dioden lyser og skifter mellem grønt og rødt lys når jeg drejer på den (skifter omkring 2-3). Man kan høre en klik-lyd når den skifter lys.

Jeg har testet strømmen ind og ud vha en ledning koblet til en pære og begge gange lyste pæren op, altså er der strøm...

Har i nogen ide til hvad jeg kan gøre for at komme problemet nærmere? (please sig det ikke er gulvmåtten som er i stykker!)

Venlig hilsen
Jason
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt pæren på udgang sammen med varmemåtte og lad det køre et døgn og mærk efter varme. Hvis der kommer spænding ud, og ingen varme så er det nok desværre varmemåtten. Men så ville jeg lige lade en fagmand kigge på inden gulvet brydes op( tjek at ledninger fra varmemåtte er sat ordentlig i klemmer)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej, men inden du brækker gulvet op så få målt varmemåtten for gennemgang, så du er sikker på at måtten er defekt, eller der er andet i vejen.

fase
Det kunne jo være at udgangen har løs forbindelse så udgangs spænding falder væk efter 1 - 10 eller 100 minutter. Så lidt mening er der i lang tids overvågning.
Men tag elektriker med på råd inden du hugger det hele op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for jeres svar. Prøvede at sætte strømmen direkte til måtten en time og gulvet var stadig is koldt... Jeg finder mig en fagmand der kan lokalisere fejlen. Det må man sige er sure penge...

God weekend!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis