Sikre lige vægge ved spartling

Hej
Vi står snart for at vi skal til at spartle hele vores hus. Vi har haft en murer til at rette de skæve vægge op så vi selv kan gå i gang med at spartle. Men jeg er i tvivl om hvordan det gøres så væggene forbliver lige, efter der er smidt 2-3 lag spartel på.
Er der nogen tips til at sikre man får et lige tykt lag på over det heleog sikre et godt resultat selv om jeg ikke har prøvet det før?

Mvh.
Dennis
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have en spartel i hver hånd. Den ene kan være 15 cm og den anden 45 cm. Man fylder materiale på den store med den mindste så det ligger nogenlunde jævnt. Så trækker du med den 45 cm spartel, og så skal der stort set trækkes i bund hver gang. Håndtag på spartel er oftest skrå, og denne side trækkes ned imod den spartel pølse der kommer foran spartel. Så ligger trykket fra hånden mindst på den del som blev spartlet i forrige strøg. ( som når du ser en vinduespudser )
Det skal man lige øve sig lidt i, og resultatet ses ved at der ikke er striber efter spartel.
Slibning bagefter er ikke beregnet til at slibe meget af, kun hvis der enkelte spidser eller riller der stikker op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Bedste resultat opnås med rullespartel og girafsliber.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Rullespartel, og køb en bred ergospartel på 60 cm. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også