Krukkeplanter

Jeg har en del krukkeplanter stående i haven,jeg ved ikke om nogle af dem er flerårige,men de der så er,hvordan opbevarer jeg dem så der er en mulighed for,at de kommer igen til næste år ?

bh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gør det at jeg flytter krukkerne ind langs med husmuren(gerne sydvendt), i første omgang. Eventuelt kan du løfte den op på en planke eller nogle fliser, så de ikke står direkte på jorden.
Er der udsigt til streng frost gennem længere tid, flyttes de ind i garagen, udestuen, eller skur.
Er det stauder er det klogt at lade toppe mm være, da de visne toppe giver rødderne en vis beskyttelse.
Husk at tjekke at de får vand. Ja det lyder sindssygt, men roden må ikke tørre helt ud, derfor er det bedst at opbevare dem udendørs, så de får lidt regn og fugt ind i mellem, men de må selvfølgelig ikke være sjaskvåde så de rådner.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Vi har roser, små palmer, og andre ting i potter, de tages ind i garage. Et par gange i løbet af vinteren vander jeg dem. Og så prøver jeg at få dem ud så tidlig som muligt, da de ellers mister " tidssans" som jo styres af dagslysets længde.
Buskbom og andre der tåler frost bliver ude.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Prøver ovennævnte,og takker.

bh
Pas i øvrigt på hvis det er lerkrukker da de kan sprænges ved frost hvis der er jord i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis