Erfaringer med Danfoss Living Connect?

Som nævnt i overskriften. Nogen der har erfaringer med de Wi-Fi/smartphone styrede termostater? Er det smart? Overskueligt? Nemt?
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er meget tilfreds med vores (Danfoss Living Connect). Jeg opsatte det for to år siden. Vi har 16 stk. radiatorer og vores hus er på 282m2
Vores årlige varmeforbrug (naturgas) er faldet fra 2550m3 til ca. 1900m3, så en besparelse på ca. 5000,- kr.

​Systemet sænker automatisk temperaturen om natten og når vi ikke er hjemme.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er flere forskellige, men du skal være OBS på hvis du har dine radiatorer i en skjuler, så skal du have en rum-føler/controller, frem for selve termostatens indbyggede sensor.

Jeg skal f.eks. have min stues radiatorer integreret i nogle reoler og skjulere, hvorfor jeg har kig på systemet fra Salus, da det "kun" er motorer til ventilerne, men de skal have seperate temperatur sensorer/controllere per rum.

 

Mine radiatorer hænger frit på væggen
Jeg har kørt med en Link CC og app i et år. Det virker såmen okay og smart man ikke behøver gå fra termostat til termostat. Egentlig synes jeg ikke der er så meget andet at sige.
Termostaterne tror jeg er med motor så de kan vel summe lidt når de justerer sig..

 

Annonce
Du har postnummer 8340 - det lugter af parcelhus. Dermed kan du selv styre fremløbstemperatur.
Hvorfor skal dit fyr/fjernvarmecentral drøne mod lukkede radiatorventiler?
Det er ikke smart. Det er ikke energieffektivt.
Jeg kan ikke forestille mig at huset er så stort at i har i huset ene ende har ret så forskellige varmebehov end i den anden ende over døgnet. Kun det vil være gøre det "smart" at du roder med radiatortermostater.

Koncentrer dig om fremløbstemperaturstyring! 
 Hvordan ser din varmekurve ud? 
 Har dit fyr/fjernvarmestyring tidsstyring?

Eneste fordel med elektroniske radiatortermostater for dig vil være, at de kan motionere radiatorventilen dagligt hen over sommeren.

Hvis man gør sig umage at læse forudsætninger for de "op til xy % besparelse". Kan man læse at det er under antagelsen af en uisoleret bolig med konstant (høj) fremløbstemperatur.

BTW:
Danfoss Living er elektroniske radiatortermostater.
Danfoss Living Connect har yderlig rumtermostater og en central, der giver signal til radiatorventilmoterer.
Jeg bor i 300 m2 murermestervilla i 3 plan. Fx børnenes soveværelse må gerne være ret varmt og natten, men kan jo i perioden kl 6-18 sagtens være væsentligt koldere. Vil også gerne kunne skrue alt ned når man tager på ferie osv.
Er version 4.1 fin?
Er der kommet nye versioner af termostater der kan fjernstyres der kan anbefales?
Fra Danfoss er Danfoss Ally vidst deres nyeste skud på stammen:
Danfoss Ally
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis