Jeg er netop blevet kontaktet af min lokale forsyning og gjort opmærksom på at mig veksler ikke virker korrekt, og returtemperaturen er alt for høj (næsten som indkøbs temperaturen). Det er et ca 6 år gammelt gemina termix vv1, som ifølge forsyningen har voldt naboer med samme type flere problemer.
Den mest nærliggende årsag til fejlen virker oplagt, nemlig gearmotoren Amv 150 på sædeventilen, som konstant roterer, men øjensynligt aldrig lukker.
Vil det været en nogenlunde fornuftig ide at anskaffe en ny motor og udskifte denne selv, altså ikke begynde at skille rørene ad. Eller kandet skyldes at selve ventilen har sat sig fast så denne skal udskiftes, eller kan den motioneres på samme måde som en radiatorventil? Jeg har forsøgt at manuelt åbne og lukke ventilen via ecl 110 styringen i manuel mode.
Mvh
Rune