Skift fra radiatorventil til termostat

Hej
Jeg vil gerne høre om det er muligt at skifte denne radiatorventil til en termostat, uden at fjerne hele bordpladen.

Der er cirka 6 cm op til bordpladen og 10 cm til væggen bagved.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hiv fat i en VVS'er, så kan han sende en svend ud at vurderer om det er muligt, og fortælle dig en ca. pris. Du skal have en VVS'er på under alle omstændigheder.

 

Hvis du ringer efter en VVS'er, så bed ham om at tage en termostatventil med, når han alligevel skal besøge dig. Få det lavet mens han er der, hvis byggelængden er ens. At få en pris på det er spild af hans tid, og du risikerer, at han ikke har lyst til at give en pris.

fase
Tak for svar begge to :)
Men tror i overhovedet det er muligt at få fikset, uden at fjerne hele bordpladen? for hvis det ikke er, så overlever jeg med den nuværende situation, da det ellers bliver for problematisk.
Ja, det burde ikke være noget problem at skrue den gamle ventil af. Den nye fylder mindre uden termostaten, som bliver monteret, når selve ventilen er monteret.

fase
Jeg har for en del år siden skiftet samtlige ventiler, der var identiske med den viste, i huset med Danfoss termostatventiler. Det kræver blot en eller helst to store skiftenøgler.
Check dog lige at længden af ventilerne ikke har ændret sig siden.

Du skal være opmærksom på, at termostaten ikke får fuldt gennemløb af den omgivende luft på grund af bordpladen, der så vidt jeg kan se, spærrer for luftgennemgang for oven. Jeg vil derfor anbefale, at du anvender en termostat med 'fjernføler' og monterer følerelementet på et sted, der har bedre kontakt til rummets generelle temperatur.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis