Installation af El ovn/kogeplade i køkken.

Hej,

Håber at finde nogle gode råd herinde.

Vi overvejer lige nu at udskifte vores gasovn/komfur med el, og i den forbindelse er vi i tvivl omder er strøm nok i køkkenet.

Jeg har kigge på min el-måler, hvor der står L1 L2 L3 i nedre venstre hjørne, hvilket jeg har lærtskulle være et godt tegn.

Kan jeg måle mig frem til og der pt. er strøm nok trukket ned til køkkenet? Eltavlen er i den anden ende af lejligheden, og vi ville gerne undgå at der skulle trækkes kabler hele vejen.

Pft

Theis
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede af gruppetavlen ville være en hjælp til at se, hvilke grupper du har. Dernæst mangler du at oplyse noget om installationen i køkkenet. Men et mindste krav er en 16A gruppe og et 5x 2,5 mm2 kabel.

fase
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Hej igen, her et et billede af tavlen og den type kabel der er trukket rundt i køkkenet. Det skal siges at der kun er trukket ledninger rundt til normale stikkontakter til køleskab, opvasker osv. Kan man ud fra dette udlede om der skal trækkes nye kabler til 380V eller om man kan bruge de eksisterende kabler. Kan man måle sig frem til en der er strøm/faser nok? Vi vil have det lavet af en autoriseret, men kunne godt tænke os at have en ide om på forhånd tak

Man kan ikke med sikkerhed sige om kablet er ok. Men på din tavle står der noget om en kabel i entreskab.
Du skal have besøg af elektriker for at fastslå det med sikkerhed.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis