Burde jeg droppe fugtspærre

Hej
Jeg har været i gang med at renovere et par rum i huset. Under det gamle trægulv er et undergulv/terrændæk i beton, der er isoleret. Jeg ved ikke præcis hvor meget det er isoleret med, men gulvet er aldrig koldt og heller ikke fugtigt, heller ikke om vinteren

Hvis man skal lave en træopbygning, skal jeg lægge fugtspærre og så lave træopbygningen ovenover.Træet skal selvfølgelig klodses op og alt ligger på murpap, så der er ikke noget der har kontakt med terrændækket.
Den fugtspærre jeg har er også radonsikring, men som huset er lavet, kan jeg ikke gøre det tæt over alt uanset hvad jeg gør, så det er også lidt nytteløst.

Mit spørgsmål er så om ikke jeg bare kunne droppe den fugtspærre og bare bygge direkte på terrændækket (stadig med murpap under) eller hvad kunne der ske, når jeg alligevel ikke kan få samlet det hele og det ellers er isoleret og tørt.

Det er først og fremmest bare for at gøre det nemmere jeg spørger, for er i tvivl om den overhovedet har nogen gavn, som det kommer til at ligge.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis