Uploade videoklip.

Url?
Hvordan gør jeg?
Et meget kort klip.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Url? Hvordan gør jeg? Et meget kort klip. Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rigtigt, at man i dag skal uploade videoen til Youtube eller Vimeo og derefter indsætte det i indlægget. Jeg har længe gerne ville lave det, så man nemt kan indsætte en video fra sin mobil direkte i forummet. Det ville være meget brugbart og formentlig øge brugen af video.

Men rent teknisk er video faktisk en ret besværlig ting at håndtere. Det er én af grundene til at YouTube har så stor succes. De har formået at gøre det super nemt at uploade og se video og at inkludere det på andre sider.

Der sker dog så meget nyt, så jeg vil undersøge det igen om der er en brugbar løsning, som ikke låser os til en tredjepart og som ikke stikker helt af økonomisk set.

Men indtil videre er det desværre nødvendigt at gå via Youtube eller Vimeo.

Mvh. AllanE
AllanE du kunne programmere det sådan at hver bruger har X antal mb videoupload og hvis de vil frigive plads til en ny video i et nyt indlæg, så kan de slette de gamle videoer fra gamle tråde.

Og så kan brugere uploade deres video i det format deres device nu engang har optaget i og så vil de fleste andre brugere kunne se det format og dem der ikke kan, kan henvises til en afspiller.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er næppe pladsen, der gør det svært at håndtere video. Nok snarere den myriade af formater der findes.

Der er en dårlig ide at slette data, som er tilknyttet gamle tråde. Det ses f.eks. af og til, at folk linker til billeder på deres egen Dropbox eller lignende. Når de så sletter de billeder, så mangler der pludselig vigtige detaljer i tråden. Jeg får i hvert fald ofte søgt gamle tråde frem, når jeg står med et konkret problem, og så er det generende, når halvdelen af svaret mangler.
Formater er ikke den store udfordring længere som det har været. Bevares, der vil være nogle videoer der ikke kan afspilles på alle devices, men det vil være sjældent. Og ellers er det nemt at programmere en henvisning til en multi-afspiller.

Jeg snakker videoer og ikke fotos. Jeg tror at kun få brugere vil benytte sig at video-upload. Det er også muligt at AllenE selv kører en forespørgsel der sletter videoer der enten er gamle, eller er store at have liggende, når han kan se at LIMIT er ved at være nået. Der er mange muligheder. Og jo, pladsen (og ikke mindst trafikken) er faktisk blevet et større og større issue. Det er ikke all you can eat mere som det var førhen. Men det er ikke sikkert Allan kommer til at mærke så meget til det, hvis der sjældent uploades videoer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis