Net til tagrende - How?

Hej LDS,Har fået nye stål tagrender fra jem&fixNaboes kæmpe Gran træ taber

har købt net fra jem -vejledningen siger mgt med skær 12 cm og ind under rendejern ... vores rendejern er for Ca 1m se - pics - hvad gør jeg ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forstår ikke helt spørgsmålet, - lægges det ikke bare hele vejen, som du gjort med det lille stykke. Da jeg boede et sted, hvor jeg havde det, - da havde jeg bare rullet det ud og lagt i tagrenden, som på dit billede.
Hvis du er smart, får du byttet nettet og køber kosten istedet, samme sted. Det er en rund børste, som nøjagtigt passer i tagrenden. De er 4 m lange og kan samles med en strip. Ser ud som en flaskerenser. Jeg har selv prøvet det net der, men desværre bliver plasten mør omgang er nødt til at fiksere i klemme ved rendejernene, ellers flyver de afsted.

 

djaydjay skrev den 27-10-2019 16:02:54

Forstår ikke helt spørgsmålet, - lægges det ikke bare hele vejen, som du gjort med det lille stykke. Da jeg boede et sted, hvor jeg havde det, - da havde jeg bare rullet det ud og lagt i tagrenden, som på dit billede.

 Har prøvet ... det passer ikke; der er intet at spænde fast på i ydersiden ...

S. Fabrin skrev den 27-10-2019 16:04:50

Jemogfix viser nedenstående billede af hvordan. Altså bøj nettet i en halvbue og læg det ned i tagrenden. Det skal ikke gøres yderligere fast.

Tror vores rendejern er anderledes og kan ikke holde nettet fast i ydersiden af tagrenden..:( 

Annonce
Nej, du er nødt til at løfte fligene, der holder forkanten fast. Det er noget pingelværk.

 

uldal skrev den 27-10-2019 17:48:59

Nej, du er nødt til at løfte fligene, der holder forkanten fast. Det er noget pingelværk.

 A hva? Oversæt / forklar tak

uldal skrev den 27-10-2019 16:25:18

Hvis du er smart, får du byttet nettet og køber kosten istedet, samme sted. Det er en rund børste, som nøjagtigt passer i tagrenden. De er 4 m lange og kan samles med en strip. Ser ud som en flaskerenser. Jeg har selv prøvet det net der, men desværre bliver plasten mør omgang er nødt til at fiksere i klemme ved rendejernene, ellers flyver de afsted.

 Så de der børster som koster 100kr 4m... kan de skæres? Hvordan sikres det de ikke flyver?

Centret i børsten er en ganske stiv wire, som kan klippes over. Når først børsten ligger i bunden af renden, går den ingen steder.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis