Net til tagrende - How?

Hej LDS,Har fået nye stål tagrender fra jem&fixNaboes kæmpe Gran træ taber

har købt net fra jem -vejledningen siger mgt med skær 12 cm og ind under rendejern ... vores rendejern er for Ca 1m se - pics - hvad gør jeg ?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forstår ikke helt spørgsmålet, - lægges det ikke bare hele vejen, som du gjort med det lille stykke. Da jeg boede et sted, hvor jeg havde det, - da havde jeg bare rullet det ud og lagt i tagrenden, som på dit billede.
Jemogfix viser nedenstående billede af hvordan. Altså bøj nettet i en halvbue og læg det ned i tagrenden. Det skal ikke gøres yderligere fast.

fase
Hvis du er smart, får du byttet nettet og køber kosten istedet, samme sted. Det er en rund børste, som nøjagtigt passer i tagrenden. De er 4 m lange og kan samles med en strip. Ser ud som en flaskerenser. Jeg har selv prøvet det net der, men desværre bliver plasten mør omgang er nødt til at fiksere i klemme ved rendejernene, ellers flyver de afsted.

djaydjay skrev den 27-10-2019 16:02:54

Forstår ikke helt spørgsmålet, - lægges det ikke bare hele vejen, som du gjort med det lille stykke. Da jeg boede et sted, hvor jeg havde det, - da havde jeg bare rullet det ud og lagt i tagrenden, som på dit billede.

Har prøvet ... det passer ikke; der er intet at spænde fast på i ydersiden ...

S. Fabrin skrev den 27-10-2019 16:04:50

Jemogfix viser nedenstående billede af hvordan. Altså bøj nettet i en halvbue og læg det ned i tagrenden. Det skal ikke gøres yderligere fast.

Tror vores rendejern er anderledes og kan ikke holde nettet fast i ydersiden af tagrenden..:( 

Annonce
Nej, du er nødt til at løfte fligene, der holder forkanten fast. Det er noget pingelværk.

uldal skrev den 27-10-2019 17:48:59

Nej, du er nødt til at løfte fligene, der holder forkanten fast. Det er noget pingelværk.

A hva? Oversæt / forklar tak

uldal skrev den 27-10-2019 16:25:18

Hvis du er smart, får du byttet nettet og køber kosten istedet, samme sted. Det er en rund børste, som nøjagtigt passer i tagrenden. De er 4 m lange og kan samles med en strip. Ser ud som en flaskerenser. Jeg har selv prøvet det net der, men desværre bliver plasten mør omgang er nødt til at fiksere i klemme ved rendejernene, ellers flyver de afsted.

Så de der børster som koster 100kr 4m... kan de skæres? Hvordan sikres det de ikke flyver?

Centret i børsten er en ganske stiv wire, som kan klippes over. Når først børsten ligger i bunden af renden, går den ingen steder.

Kære alle,

Jeg har renset tagrender i mange år og vil gerne dele mine erfaringer omkring tagrendebørster og net. De kan fungere, men kun hvis de fjernes mindst én gang om året, så tagrenden stadig kan tømmes. Ellers kan de faktisk ende med at gøre mere skade end gavn.

Jeg har skrevet en artikel, hvor jeg deler mit syn på tagrendebørster og de udfordringer, jeg ofte ser i praksis. Men vigtigst af alt kan jeg vise, hvad der faktisk sker, når de ikke vedligeholdes korrekt. læs om ​min holdning til tagrendebørste her

Jeg siger dette ikke for at være negativ – tværtimod! Jeg synes bare, det er ærgerligt, at nogle løsninger bliver solgt som “vedligeholdelsesfri,” når de i virkeligheden kræver en indsats for at fungere optimalt.

Den bedste måde at sikre, at din tagrende altid leder vandet væk som den skal, er at rense den regelmæssigt. 2-3 gange om året gør en stor forskel og kan spare dig for mange problemer i længden.

Jeg håber, dette kan være til hjælp, og jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer også!

De bedste hilsner,
[Dit navn]

De bedste hilsener
Michall Gabriell
Tagrendo - En gladere tagrende
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind