Hvordan fjerner jeg bedst en 'halv' væg?

Jeg vil gerne åbne mere op mellem mit køkken og spiseplads. Væggen der skal fjernes, er ikke bærende.
Jeg skal save (eller hvad man nu gør?) ca. 120 cm. langs loftet og derefter lodret ned, til hvor væggen 'rammer' køkkenbordet og så 120 cm. ud, så det nærmest danner en firkant, der bliver fjernet. Men hvad er bedst at bruge af værktøj og hvordan gør man det nemmest?

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede af den væg, du vil have fjernet, kunne vise, hvad du vil have lavet. Med hensyn til værktøj kommer det an på, hvad væggen er lavet af. Så lidt flere oplysninger, tak :-) 

fase
Vedhæftede filer:

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Vedhæftede filer:

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Jeg har forsøgt at vedhæfte billeder - ved ikke hvorfor de drejer sig 90 gr. 🤨
Det ser ud som om den er lavet af noget træ-plade?

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Annonce
Du tager en bajonetsav med grov træklinge og saver væggen ned i flere stykker. Pas på eventuelle installationer i væggen.
Hvis det ikke gør det store med småskader på omkringliggende bygningsdele, kan du også komme langt med et koben.
Du brækker simpelthen plader og brædder fra hinanden. Tag et langt koben, så går det ret let. 


Elektronikteknikeren
Jeg har fået fjernet de installationer der var. Får fat på en bajonetsav og et koben 👍😄

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Det er nu slet ikke sikkert det er en trævæg. Øverste billede viser blot 2 el indmurings dåser fra den tid hvor det var træklodser. I kanten ses dog noget brunt som kunne være blød maconite.
Du skal hugge lidt i pudslaget / masonitte med en hammer og mejsel inden du går ud og investerer i alt for meget.
Er det muret væg så skal den pilles ned lidt længere op end selv loft kanten ellers falder de sten ned i hovedet på dig.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hjælpen - køkkenet er blevet så fint :)

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis