Problem med fremtræk på tykkelseshøvl

Jeg har nylig købt en brugt Lurem c 210 b kombineret maskine. Jeg er rigtig glad for den, men har problemer med at fremtrækket på tykkelseshøvlen ikke kan trække. Det er er hjul(Se billede) der klemmes ind mod afretterakslen, men det skrider.
Skal der være en speciel belægning på hjulet, eller hvad kan der være galt ? Er der nogen der har et bud på en løsning?   Mvh sløjderen.
Jeg har nylig købt en brugt Lurem c 210 b... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg fik pillet min valse af var den slidt ned til rent metal. Jeg sendte den derfor ind til Dansk Elastomer A/S, Årup. De analyserede gummirester forhårdhed, lagde ny gummibelægning på og drejede denne ned til rette diameter.
På billedet ser det dog ud til at der er meget gummi tilbage på din valse?  Døjer du med at den skrider i fremtrækket?
Det kan måske også skyldes at den glider på akslen? Den skal så vidt jeg husker spændes så det er skiven i enden der holder den fast, da selve valsen ellers sidder løst på akslen.
Mvh Terkel
Det er sjovt, sådan en dims har jeg ikke på min maskine. der sider gummiet direkte på akslen, det må have noget med årgangen at gøre.

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

Hej Ole.
Nej jeg har ingen mål. Pillede blot valsen af, sendte den ind, og så lagde de belægning på. Om den nu har den diameter den havde fra ny ved jeg ikke.
Mvh Terkel
her er mål på den rør er 18mm indvendig og 21mm udvendig med gummi kommer den op på 26mm det er så 24mm lang 

mvh Ole 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis