Problem med fremtræk på tykkelseshøvl

Jeg har nylig købt en brugt Lurem c 210 b kombineret maskine. Jeg er rigtig glad for den, men har problemer med at fremtrækket på tykkelseshøvlen ikke kan trække. Det er er hjul(Se billede) der klemmes ind mod afretterakslen, men det skrider.
Skal der være en speciel belægning på hjulet, eller hvad kan der være galt ? Er der nogen der har et bud på en løsning?   Mvh sløjderen.
Jeg har nylig købt en brugt Lurem c 210 b... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej tak for alle de gode råd. Det er fantastisk så mange gode råd man kan få her inde. Jeg har netop sendt rullen til regummiering hos Dansk Elastomer A/S i Aarup. En venlig mand dernede lovede at de kunne lave den, og endog meget billigt. Så nu afventer jeg denne løsning. I hører nærmere.
Mvh Terkel
@ Terkel, jeg tror det var et stykke kølerslange, det er jo armeret lidt så det ikke giver sig så meget,
2 komponent lim og så bare slået ind over akslen men jeg har en ide om at lave det om, har lige restaureret en gammel båndsav nede fra halvtredserne, den satte jeg nye gummibandager (70° SHORE A) på hjulene, 5 x 40mm limet med kontaktlim, hjulene er 500mm i Dia. og kører med ca. 1000 Omdr i min. ingen problemer, jeg ville nok finde en strimmel og så lime på det røde hjul.

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

sløjderen skrev den 29-10-2019 15:07:40

Hej tak for alle de gode råd. Det er fantastisk så mange gode råd man kan få her inde. Jeg har netop sendt rullen til regummiering hos Dansk Elastomer A/S i Aarup. En venlig mand dernede lovede at de kunne lave den, og endog meget billigt. Så nu afventer jeg denne løsning. I hører nærmere.
Mvh Terkel

 Det lyder som en god løsning...  


Vi prøver igen, i morgen --
Helt sikkert den bedste løsning. Det er bemærkelsesværdigt så god behanling man får i Årup, oftest gider mange firmaer ikke at beskæftige sig med private. Det er både yderst rimeligt i pris og kvaliteten er i top. Vi hører gerne om resultatet 

Johnny cnc
 Jeg har i dag monteret valsen til fremtrækket på min Lurem tykkelseshøvl, som jeg fik regummieret hos Dansk Elastomer A/S, Årup, på Fyn. Den kører nu fint, og kan tykkelseshøvle i fuld bredde.
Jeg kan anbefale Dansk Elastomer. De tog 93 kr for at teste gummirest, afrense, regummiere og afdreje valsen. Uhørt god service. (Selvfølgelig moms, fragt mv. oveni).
Tak til jer alle for gode ideer og forslag.
Mvh Terkel
Annonce
Hej Terkel
Det glæder mig at høre og ja, jeg har også kun rosende ord at sige om firmaet, som jeg har gjort brug af ved flere lejligheder.
Tak for tilbagemeldingen, det er altid dejligt at høre, at ens forsøg på at afhjælpe et problem er gået godt. Det kunne mange lære af. Ofte hører man bare ingenting.

Johnny cnc
sløjderen skrev den 17-11-2019 18:35:51

Jeg har i dag monteret valsen til fremtrækket på min Lurem tykkelseshøvl, som jeg fik regummieret hos Dansk Elastomer A/S, Årup, på Fyn. Den kører nu fint, og kan tykkelseshøvle i fuld bredde.
Jeg kan anbefale Dansk Elastomer. De tog 93 kr for at teste gummirest, afrense, regummiere og afdreje valsen. Uhørt god service. (Selvfølgelig moms, fragt mv. oveni).
Tak til jer alle for gode ideer og forslag.
Mvh Terkel

 Bare er hurtigt spørgsmål. Hvordan kom du ind til det hjul så jeg evt kunne få lavet samme indgreb.
Mit fremtræk stopper desværre også når man vil høvle en pind.

Jeg skruede sideskjoldene af og så vidt jeg husker skruede jeg derefter bare bolten i enden af fremtræksvalsen af, hvorefter den lille valse med gummi kunne trækkes af med hånden.
Hvis ikke dette giver mening, så skriv igen, så kigger jeg lige nærmere på maskinen, og kan evt. sende billeder :-)
Hej igen
Vil bare høre om det var denne du fik sat nyt gummi på?

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis