Unidrain

Jer der har Unidrain/aquadrain i baderummet, har I så et afløb andet sted, for Unidrain/aquadrain skal vel tilsluttes et afløb med en eller anden form for stop og rensemulighed. Hvis ja, hvor sættes dette afløb typisk ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, jeg har Unidrain som eneste afløb på badeværelset

Da vi byggede vores forrige hus monterede vi en ø110 vandlås under gulvet, men den viste sig ikke at være nødvendig, da der er indbygget vandlås i Unidrain afløbet. Denne kunne dog tages op, så ingen problemer i dette.

I vores nuværende hus er Unidrain som sagt også eneste afløb på badeværelset. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Har haft Unidrain i omkring 10 år, det fungere uden problemer, og der er indbygget rense mulighed..

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Ok, tak for svar.Vil også syntes det ville være fjollet med to vandlåse Har fundet en masse om det, ikke mindst fra tyskland, med helt andre producenter. Igen youtube. Jeg kan bare ikke se at Unidrains vandlås, om side indløbet er over eller under deres vandlås, så jeg nu skal have en vandlås på min håndvask, det har jeg ikke idag. Kan godt selv se det når jeg ser video, det må sidde under. Den der sidder i gulvet (en dyr satan af metal), den har fire sideindløb over "klokken".

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du bør aldrig have to vandlåse. I bedste fald er det overflødigt og i værste fald kan du risikere at vandlåsene bliver suget "halvtomme". Derudover besværet ved potentielt at skulle rense to.
Udløbshusene fra Unidrain findes i forskellige modeller. Den "almindelige" har har 4 sidestudse - 2 under vandlåsen og 2 over.
Når unidrain sælges med vandlås så fungere det naturligvis så sideudløb er over bund af vandlås. Og den kan så køre direkte videre uden vandlås. Du kan også køre direkte op til udtag for håndvask med f.eks. 40 mm uden vandlås - 32 mm overgang og så købe pungvandlås med de 32 mm rør som passer til håndvask.
Du skal nok kigge på Danske sider, da der kan være små forskelle i regler i forskellige lande.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis